برندسازی پارچه بافی بیرجند

پارچه بافی نیازمند برندسازی است

بیرجند – فرماندار بیرجند گفت: با توجه به گسترش فعالیت پارچه بافی در خراسان جنوبی باید خوشه ای از این فعالیت با محوریت میراث فرهنگی تعریف و با برند جهانی خراشاد به فروش برسد تا این برند برای استان انحصاری شود.

به گزارش ایرنا علی ناصری روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه استانی ایجاد، هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان در سال ۱۳۹۸ که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: باید برای صنعت پارچه بافی در استان برندسازی و از برندهای موجود نیز محافظت شود. 
وی افزود: برند حوله بافی خراشاد ثبت جهانی شده لذا سایر کارگاه های فعال در استان می توانند با ایجاد یک خوشه و با برند خاص حوله جهانی خراشاد از استان خارج شوند. 
فرماندار بیرجند بیان کرد: در صورت برندسازی انحصار این محصول در دست استان باقی می ماند. 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز خواستار مشارکت بسیج سازندگی در ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد شد. 
رضا سلم آبادی گفت: ساخت این واحدهای مسکونی در سال ۹۸ یک تعهد بوده که سهم سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد مشخص شده اما اگر نیروهای جهادی نیز یاری برسانند می توانیم سهم آورده مردم را صفر کرده و منازل را به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار دهیم. 
وی ضمن تقدیر از فعالیت های گروه های جهادی در خدمات رسانی به محرومان تصریح کرد: سال گذشته ۴۲۲ میلیون تومان خدمات در حوزه درمانی دندانپزشکی و چشم پزشکی به گروه های هدف ارایه شده که سهم کمیته امداد از این میزان ۱۹۵ میلیون تومان و سهم بسیج و گروه های جهادی ۲۲۷ میلیون تومان بوده است. 
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه مشکلی برای واردات دام زنده از مرزهای استان وجود ندارد گفت: برای واردات شتر و دام داشتی نژاد بلوچی و افغانی که مشابه نژاد موجود در استان است اولویت دارد. 
محمد اصغرزاده با اشاره به اقدامات دامپزشکی در قرنطینه دام های وارداتی و نظارت ادامه داد: از همین امروز آمادگی ارایه این خدمات وجود دارد و مسئولیت واردات پذیرفته می شود. 
وی توصیه کرد: در صورت واردات دام این کار بهتر است از استان هرات و مرز یزدان خراسان جنوبی انجام شود. 
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ارگان های مختلفی از جمله بسیج و بنیاد برکت در اشتغال مناطق روستایی ورود پیدا کرده اند لازم است که این اقدامات تحت فرماندهی متمرکز در استان انجام شود. 
وی بیان کرد: باید با راه اندازی صنایع تکمیلی از خام فروشی تولیدات دامی جلوگیری کنیم که در این زمینه آمادگی صدور مجوز بسته بندی و صادرات را داریم. 
منبع: ایرنا

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.