63218658 660x330 - وسترن‌دیجیتال هارد دیسک با بالاترین ظرفیت در جهان را ساخت

وسترن‌دیجیتال هارد دیسک با بالاترین ظرفیت در جهان را ساخت

شرکت آمریکایی «وسترن دیجیتال» درایوهای هارد دیسک با ظرفیت ۳۲ ترابایت تولید کرد که در حال حاضر بالاترین ظرفیت در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، شرکت آمریکایی «وسترن دیجیتال»(Western Digital) از تولید درایوهای هارد دیسک UltraSMR و ePMR CMR با بالاترین ظرفیت جهان خبر داده است که پیشرفت‌های قابل توجهی را در فناوری‌های ذخیره‌سازی داده ارائه می‌دهند.

به نقل از آی‌تی بریف، این شرکت در حال حاضر درایو هارد دیسک UltraSMR را با ظرفیت حداکثر ۳۲ ترابایت ارائه می‌دهد که از فناوری ePMR استفاده می‌کند و هدف آن کمک به انجام‌دهندگان محاسبات فرامقیاس، ارائه‌دهندگان خدمات فضای ابری و شرکت‌هاست. بالاترین ظرفیت درایو هارد دیسک ePMR CMR جهان در حال حاضر با حداکثر ۲۶ ترابایت برای مشتریان سازمانی در دسترس است.

چرخه داده در حال رشد هوش مصنوعی، یک عامل رشد قابل توجه برای صنعت ذخیره‌سازی است. همان طور که سیستم‌های هوش مصنوعی تکامل می‌یابند، داده‌های قابل توجهی را تولید می‌کنند که به ذخیره‌سازی کارآمد نیاز دارند. هارد دیسک‌ها در این چرخه بسیار مهم هستند زیرا ورودی داده و خروجی محتوای هوش مصنوعی را مدیریت می‌کنند و اطمینان می‌دهند که داده‌ها به طور مقرون‌به‌صرفه ذخیره می‌شوند.

جدیدترین درایوهای ۲۶ ترابایتی و ۳۲ ترابایتی UltraSMR، نوآوری‌های گوناگون حوزه فناوری را برای بهینه‌سازی کارآیی ذخیره در مراکز داده ادغام می‌کنند. محصولات جدید وسترن دیجیتال، اولین پلتفرم تجاری ۱۱-دیسک را نیز معرفی می‌کنند.

این درایوهای جدید، بخشی از تعهد وسترن دیجیتال به ارتقای فناوری درایو هارد دیسک و بهبود ظرفیت و قابلیت اطمینان آنها هستند. معرفی طراحی ۱۱-دیسک توسط این شرکت نشان‌دهنده تعهد آن به پیشبرد راه‌حل‌های ذخیره‌سازی با ظرفیت بالاست.

هارد دیسک‌های ۳۲ ترابایتی از ذخیره‌سازی محتوای مقرون‌به‌صرفه در مقیاس بزرگ با عملکرد متوالی حداکثر ۲۵۷ مگابایت بر ثانیه و مصرف انرژی ۵.۵ وات پشتیبانی می‌کنند. این درایوها برای لایه‌های ذخیره‌سازی داده‌های گرم و سرد مناسب هستند.

«جان چن»(John Chen) معاون شرکت «ترندفوکس»(TRENDFOCUS) واقع در کالیفرنیا، درباره درایوهای جدید اظهار داشت: با ظهور هوش مصنوعی، رایانش لبه‌ای و مراکز داده در مقیاس بزرگ، هارد دیسک‌ها نقش مهمی را در ارائه ظرفیت و عملکرد دارند و همین ویژگی، آنها را برای شرکت‌هایی ضروری می‌سازد که بیشترین تراکم ذخیره‌سازی را با کمترین هزینه می‌خواهند. با اضافه شدن پلتفرم جدید ۱۱-دیسک، وسترن دیجیتال به موقعیت خوبی در ادامه استفاده از درایوهای هارد دیسک دست یافته است.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *