460d346a 3d30 4a77 abb0 e281d17ff846 660x330 - ورود جوهرهای زیستی با کیفیت و برند ایرانی در بازار

ورود جوهرهای زیستی با کیفیت و برند ایرانی در بازار

طراحی، توسعه و تولید جوهر های زیستی به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات حوزه توسعه بافت‌های زیستی بر پایه چاپگرهای زیستی است.

مرکز فناوری های همگرای معاونت علمی فراخوانی با عنوان «چالش فناوری جوهرهای زیستی برای چاپ زیستی» منتشر کرده است تا شاهد توسعه و تبدیل یافته های محققان به محصولات تجاری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراخوان چالش فناوری جوهرهای زیستی برای چاپ زیستی توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد. هدف از برگزاری آن نیز توسعه یافته های محققان کشور به محصولات تجاری است تا از این پس شاهد رونق ورود جوهرهای زیستی با کیفیت و برند ایرانی در بازار باشیم.

بافت استخوانی 780x405 300x156 - ورود جوهرهای زیستی با کیفیت و برند ایرانی در بازار

چاپ سه بعدی زیستی فرآیندی برای تولید الگوهای سلولی در یک محیط محدود با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی است که در آن، عملکرد سلولی و زنده بودن آنها در سازه چاپ شده حفظ می شود.

جوهرهای زیستی به عنوان مواد اولیه مصرفی

جوهرهای زیستی به عنوان مواد اولیه مصرفی در فرآیند چاپ بافت استفاده می شود. هم اکنون شرکت‌ها و محققان پیشرو دنیا به توسعه جوهرهای ویژه با عملکردهای خاص مشغول هستند.

از این رو، شروع فعالیت پژوهشگران ایرانی فاصله زیادی با فعالیت‌های بین‌المللی نداشته و توسعه محصول تجاری برای بازار داخل و خارج دست یافتنی است. اما در حال حاضر محققان از جوهرهای زیستی وارداتی استفاده می کنند.

این رویداد سعی بر همگرا کردن تحقیقات دانشگاهی به توسعه جوهرهای زیستی تجاری دارد که علاوه بر رفع نیاز داخل، ظرفیتی برای تولید و فروش یافته‌های پژوهشگران در بازارهای بین المللی ایجاد کند. جوهرهای زیستی ویژه بر پایه مواد اولیه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که ارزش افزوده اصلی در ترکیب این جوهرهای پایه است. این رویداد نیز در تلاش است تا این دانش در کشور توسعه یافته و برندی تجاری برای این جوهرها ایجاد شود.

فراخوان و دریافت طرح توسط محققان و فعالان این حوزه آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری مراجعه کنند.

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …