صنایع دستی

هویت بخشی به بیش از ۱۵ محصول صنایع‌دستی خراسان شمالی

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی و بسته‌بندی مناسب آن، نشانگر هویت و یکی از شناسه‌های فرهنگی و هنری آن منطقه به شمار می‌رود، گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ محصول و تولیدات صنایع‌دستی استان دارای بسته‌بندی مناسب است.

علی عابدی در گفت و گو با ایسنا، افزود: بسته‌بندی و عرضه مناسب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است چراکه یکی از شاخص‌های مؤثر در انتخاب و خریداری کالایی، بسته‌بندی مناسب آن است.

وی با اشاره به تنوع تولیدات صنایع‌دستی در استان، اظهارکرد: محصولاتی در رشته‌های دست بافته‌های داری، چوب، سنگ‌های قیمتی، سفال، سرامیک و… هم‌اکنون با آرم و برند مخصوص به خود در استان تولید و به فروش می‌رسند.

عابدی عنوان کرد: با رویکرد حمایتی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب دانشگاهی، در تلاش برای ثبت برند و تجاری‌سازی دیگر رشته‌های صنایع‌دستی استان که تولیدات انبوه دارند، هستیم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با موضوع مارکتینگ و بسته‌بندی برای هنرمندان صنایع‌دستی استان برنامه‌ریزی شده است.

عابدی با اشاره به تعداد ۶۱ رشته فعال صنایع‌دستی در استان، گفت: آموزش مستمر، پرداخت تسهیلات و حمایت به‌منظور فرصت‌یابی حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف، سه راهکار مهم برای حفظ و بقای هنرهای سنتی است.

همچنین ببینید

19210147 641 310x165 - روایت متفاوت نورالدین خانزاده از سریال مختارنامه در «نون.خ۵» + فیلم

روایت متفاوت نورالدین خانزاده از سریال مختارنامه در «نون.خ۵» + فیلم

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی …