حمید زادبوم

همزمان با جهش تولید، باید جهش صادرات داشته باشیم

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نامگذاری هوشمندانه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، با تأکید بر اینکه برای موفقیت در این مسیر به موازات جهش تولید، باید جهش صادرات داشته باشیم، عنوان کرد: جهش تولید نیاز به ایجاد و تحریک تقاضای بالا برای عرضۀ تولیدات را دارد که تنها راه آن ورود به بازارهای جهانی است.

پایگاه خبری دنیای برند، حمید زادبوم اظهار داشت: با توجه به زیرساختی که در سال ۹۸ برای تولید ایجاد شد و ترسالی که در بخش کشاورزی داشتیم، هم در بخش صنعت و کشاورزی انتظار رشد تولید و صادرات می‌رود؛ اما جهش تولید نیاز به تحریک تقاضا برای عرضه تولیدات دارد و این راهی ندارد جز اینکه به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

وی افزود:  از طرف دیگر با توجه به شوکی که به اقتصاد جهانی وارد شده است، احتمال رکود در اقتصاد بین‌الملل داده می‌شود و این اگرچه یک خطر است اما می‌تواند برای ما فرصت باشد چون برخی تولیدات ما مورد نیاز کشورهای همسایه است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ضروری است همزمان با جهش تولید، جهش صادرات داشته باشیم، افزود: برای اینکه جهش صادرات داشته باشیم،  همپای جهش تولید باید بازارهای جدید برای صادرات شناسایی شود و این یکی از وظایف سازمان توسعه تجارت ایران است.

وی با تأکید بر نامگذاری هوشمندانه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید ادامه داد: خیلی از کشورهای توسعه‌یافته قبلا با چنین هدفگذاری پیش رفته‌اند؛ چرا که تا تولید انبوه شکل نگیرد، جهش و توسعه اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

زادبوم گفت: با توجه به بازار خوب کشور و بازار کشورهای همسایه، جهش تولید را باید به سمت این بازارها و توسعه صادرات پیش ببریم و این مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران را بیشتر می‌کند.

معاون وزیر صمت بیان داشت: از مجموع برنامه‌هایی که وزارت صمت در همه بخش‌های تولید صنعتی، معدنی، بازرگانی داخلی، بازرگانی خارجی، شهرک‌های صنعتی برای سال ۹۹ انجام داده است، ۶ مورد، برنامه توسعه صادرات است.

وی افزود: محوریت اغلب این برنامه‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران است که با همکاری سایر بخش‌ها از جمله مرکز ملی فرش، صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج. ا. ا و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی پروژه‌ها پیش برده می‌شود.

زادبوم در پایان گفت: شکی نیست که موضوع ویروس کرونا و تحریم روی برنامه‌ریزی‌های ما تاثیر می‌گذارد اما‌ ما سال‌های قبل نیز با موضوع تحریم رو به رو بوده‌ایم و نباید اجازه دهیم توسعه تولید و صادرات تاثیر جدی ببیند و از فضای به وجود آمده در کشورهای اطراف و بازارهای همسایه در راستای اهداف صادراتی باید استفاده کنیم.

همچنین ببینید

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 310x165 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *