c1fc2b81 7535 4e33 a7df ef7f6e95a2df 660x330 - همایش تجلیل از کهن سربازان دوران دفاع مقدس

همایش تجلیل از کهن سربازان دوران دفاع مقدس

همایش تجلیل از کهن سربازان دوران دفاع مقدس، با هدف تجلیل ازخانواده‌ی شهدا و کهنه سربازان، در سالن همایش های کتابخانه ملی تهران، توسط خانه‌ی سرباز صلح ایران برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برندبه  همت خانه سرباز صلح ایران و ارتش جمهوری اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ “صلح ” و صلح دوستی در کشورمان، نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس برگزار شد .

f331bde3 089c 45dc ad25 f285b7fce0b8 300x200 - همایش تجلیل از کهن سربازان دوران دفاع مقدس

، قاسم رحیمی مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران و دبیر اجرایی”نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس” درتشریح دلایل برگزاری این کنگره گفت: این سازمان مردم نهاد در راستای اجرای اصلی ترین سیاست گذاری خود یعنی هویت بخشی به ابعاد گوناگون دفاع مقدس، پاسداشت کهن سربازان این جنگ شرافتمندانه و حامیان صلح (صلح گستران)، با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، “نخستین کنگره تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس” را روز ششم مهرماه ۱۳۹۸ در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.
وی با ذکر اینکه در ادامه این مسیر و طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است این کنگره‌ها در سایر استان‌ها نیز برگزار شود ضمن اشاره به همکاری خانم دکتر بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در برگزاری این رویداد، از تلاش های امیر سرتیپ دکتر محمد رضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش تقدیر و تشکر کرد.

ff60cd76 084f 4ff9 aaa1 949fd71faf29 300x200 - همایش تجلیل از کهن سربازان دوران دفاع مقدس
رحیمی همچنین در تشریح اهمیت، ضرورت و اهداف برگزاری این کنگره افزود: توجه به فداکاری‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس برای بازگردانیدن صلح و آرامش به میهن عزیزمان، به فراموشی سپردن این مقطع تاریخی بی شک موجب خسارات های جبران ناپذیری برای نسل های آینده خواهد شد. برای همین مهمترین هدف ما در برگزاری این کنگره ضمن تجلیل از فداکاری‌ها و فداکاران این عرصه، زنده نگه داشتن حس میهن پرستی و فعالیت بی امان برای برقرای و حفظ صلح در همه ابعاد و مولفه‌ها از جمله نفی خشونت و افراطی گری‌، گسترش صلح مثبت، صلح درون، صلح خانواده، صلح اجتماعی، صلح و کودک، صلح و حیوانات و طبیعت بوده و هست.
به گفته وی خانه سرباز صلح ایران که یک سازمان مردم نهاد با محوریت دو میلیون و هفتصد هزار نفر از سربازان دوران دفاع مقدس و با متوسط حضور۲۱ ماهه در جبهه های جنگ حق علیه باطل و به منظور هویت بخشی به ابعاد گوناگون این حماسه تاریخی تشکیل یافته و تاکنون اقدام به برگزاری چهار کنگره ملی و یک کنگره بین المللی در راستای بزرگداشت سربازان دفاع مقدس (کهن سربازان) و حامیان صلح (صلح گستران) نموده است و تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت عظیم کهن سربازان وطن در راستای توسعه معنای “صلح ” در جامعه تلاش کند.

9de2eca3 5a69 41c5 8d9a 4bf714dc1074 300x200 - همایش تجلیل از کهن سربازان دوران دفاع مقدس

پس از قرائت قرآن و سرود ملی همایش با سخنرانی سرکار خانم دکتر بروجردی ریاست محترم سازمان اسناد و کتابخانه ملی آغاز شد.در ادامه مراسم جناب امیر سرتیپ دوم فولادی در خصوص اهمیت برگزاری و پاسداشت هفته دفاع مقدس سخنرانی نمودند.

جناب سرتیپ محمودی نیز در ادامه همایش سخنرانی خود را ایراد نمودند، درادامه مراسم جناب آقای دکتر شاه حسینی در خصوص اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی بیانات خود را فرمودند و در پایان آقای علی فروتن بازیگر صداوسیما خاطرات خود را از دوران دفاع مقدس بیان کردند .

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.