سردار جلالی

نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل تابلو پیشرفت کشور برمبنای اقتصاد مقاومتی/ امنیت زیرساخت‌ها بدون اتکا به توان داخلی غیرقابل دسترس است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل، گفت: این نمایشگاه تابلو پیشرفت کشور در حوزه توانمندی داخلی در اقتصاد مقاومتی است.

پایگاه خبری دنیای برند – به گزارش شاتا، سردار دکتر غلامرضا جلالی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری این نمایشگاه با توجه به شرایط کنونی و تحریم‌های ظالمانه همهجانبه بسیار حائز اهمیت است و اهمیت برگزاری این نمایشگاه را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در این نمایشگاه، عرضه نزدیک به ۲۰۰ محصول بومی در حوزه سابیری را شاهد هستیم خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که چقدر دانش و فناوری بومی توفیقات بزرگی در حوزه پدافند غیرعامل کسب کرده است. برای مثال ما در این نمایشگاه شاهد عرضه سامانه اسکادا هستیم که سامانه امنیتی و دفاعی است و می‌تواند در بخش سابیری نقش بسیار مهمی ایفا کند. در حال حاضر ۵ محصول بومی اسکادا داریم که از نظر آزمایشگاه‌ها سلامت و کارایی آنها تایید شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مبحثی که در حوزه سایبری اهمیت دارد این است که امنیت، ارتباط لاینفکی با تولید داخل دارد متذکر شد: چون تهدید در ذات تکنولوژی نهفته است بنابراین آنچه امنیت در استفاده را تضمین می‌کند بومی سازی است. یعنی وقتی از محصول خارجی استفاده می‌کنیم نمی‌توانیم امنیت استفاده از آن را ۱۰۰ درصد تضمین کنیم.

به گفته سردار دکتر جلالی، خوشبختانه در ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل شاهد دستاوردهایی پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلفی هستیم برای نمونه در حوزه‌های بیولوژیک که اولویت ما صنایع تشخیصی است. امروز خوشبختانه ما اولین آزمایشگاه سیار زیستی سطح ۳ را در اختیار داریم که توسط صنایع دفاع در کشور برای نخستین بار تولید شده است. این موضوع بسیار مهم است چون این آزمایشگاه‌ها قابلیت دارند رصد سطح زیادی از آلودگی را انجام دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: امروز تجهیزات مقابله با حملات بیولوژیک، زیستی و شیمیایی در کشور را در اختیار داریم. برای حفاظت از شهرها نیز در همین راستا بسته‌ای را که به‌صورت کامل توسط صنایع داخلی کشور تولید شده قرار است در اختیار مدیران شهری قرار دهیم.

سردار دکتر جلالی، نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل را تابلو پیشرفت کشور در حوزه توانمندی داخلی در اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مهمترین هدف چنین رویدادهایی تسهیل‌گری و برداشتن موانع تولید محصولات بومی از سوی شرکت‌های داخلی است که ما آن را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

همچنین ببینید

19074315 406

از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی

فصل زمستان سال گذشته اتفاقات و حواشی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که …