Img20241014083129445 650x330 - نقشه انگلیسی‌‌ها برای پخش تلویزیونی لیگ برتر

نقشه انگلیسی‌‌ها برای پخش تلویزیونی لیگ برتر

باشگاه‌های مشهور انگلیسی با ارائه پیشنهادهایی به دنبال جذاب‌تر شدن پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر انگلیس هستند، رقابت‌هایی که قرارداد ۴ ساله حق پخش آنها به ۶.۷ میلیارد پوند می‌رسد.

لیگ برتر انگلیس همواره پیشرو خلق ایده‌های جذاب و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبان با این رقابت‌ها بوده و جدا از کیفیت فنی بالایش، به دلیل همین موضوعات هم هست که جذاب‌ترین لیگ دنیای فوتبال شناخته می‌شود.

حالا آن‌طور که دیلی‌میل گزارش کرده، منچستریونایتد و منچسترسیتی به همراه دو باشگاه دیگر که گفته می‌شود آرسنال و نیوکاسل هستند، در طرحی نوآورانه برای ایجاد تحول در پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر مشارکت دارند. این طرح که به همه باشگاه‌ها ارائه شده، شامل سه ابتکار جدید است که هدف آن نزدیک‌تر کردن تماشاگران تلویزیونی به فضای بازی است. نخستین ایده، مصاحبه‌های داخل بازی است که طی آن، بازیکنان تعویضی بلافاصله مقابل دوربین قرار می‌گیرند. البته این مصاحبه‌ها با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود.

 باشگاه‌ها اطمینان داده‌اند که رویکرد مصاحبه‌ها مثبت بوده و خبرنگاران تنها دو سؤال در مورد اتفاقات بازی مطرح خواهند کرد. طرح دوم، مصاحبه‌های بین دو نیمه بازی‌ها است. پس از پایان نیمه اول یا پیش از آغاز نیمه دوم، مربی یا بازیکنان باید به سؤالات شبکه‌های پوشش‌دهنده بازی پاسخ دهند. در این طرح، هر باشگاه یک لیست پنج نفره از بازیکنان خودش را در اختیار شبکه‌ها قرار می‌دهد تا آن‌ها سه نام را برای مصاحبه انتخاب کنند.

ایده سوم در مورد فیلمبرداری از رختکن خواهد بود که طی پخش آن، باشگاه‌ها کنترل صدا یا قطع تصاویر را خواهند داشت. در صورت چراغ سبز تمامی تیم‌های لیگ برتر انگلیس، این سه طرح از آغاز فصل آینده اجرایی خواهند شد و باشگاه‌ها موظف خواهند بود حداقل یکی از این موارد را دو بار در فصل برای شبکه‌های دارای حق پخش مسابقات فراهم کنند.

 اخیراً قرارداد حق پخش لیگ برتر با سه غول رسانه‌ای SKY، BBC و TNT امضا شده و قرار است برای ۴ فصل، مبلغ ۶.۷ میلیارد پوند برای پوشش گران‌قیمت‌ترین لیگ دنیا پرداخت کنند. این از معجزات پرداخت حق پخش است؛ هم ایده‌های جدید گسترش پیدا می‌کنند و هم فوتبال‌دوستان همذات‌پنداری بهتری با این ورزش سرگرم‌کننده خواهند داشت. باشگاه‌ها هم که به پولشان می‌رسند و این‌گونه همه راضی هستند؛ نه فقط به نفع عده‌ای خاص که نگران وارد شدن خلل به بودجه هزاران میلیاردی‌شان هستند!

 

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *