امیر سالار اجتهد - نقدینه: حامی نوآوری و استارتاپ‌ها در ایران

نقدینه: حامی نوآوری و استارتاپ‌ها در ایران

صندوق خطرپذیر نقدینه با حضوری پررنگ در الکامپ ۲۷، عزم خود را برای ایفای نقشی موثر در اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور به نمایش گذاشت. این صندوق با حمایت از استارتاپ‌های نوآور و خلاق، به دنبال بسترسازی برای رشد و شکوفایی ایده‌های نو در ایران است. نقدینه با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و هدف تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی این اکوسیستم در یک سال آینده، مصمم است نامی نیک و ماندگار از خود در میان فعالان این حوزه به جا بگذارد.

به گزارش دنیای برند به نقل از توسعه برند، امیر سالار اجتهد، قائم مقام مدیر عامل نقدینه درباره هدف حضور این صندوق در نمایشگاه الکامپ و اثری که روی توسعه برند آنها می‌گذارد، بیان کرد: با توجه به سبقه‌ای که در دو سال گذشته در نمایشگاه الکامپ داشته‌ایم، متاسفانه شاهد ضعف زیادی در حوزه نوآوری و فناوری در کل کشور بوده‌ایم. لذا با توجه به این امر  حضور خود در الکامپ را برای کمک به حوزه نوآوری زیاد مثمر ثمر ندیدیم. اما با توجه به مجموع جلساتی که در هئیت مدیره برگزار شد حضور در الکامپ را از این جهت لازم دانستیم که برند خود نمایش دهیم و به توسعه آن کمک کنیم و اینکه بگوییم در اکوسیستم حضور داریم و برای حوزه نوآوری و استارتاپ‌های ایران میجنگیم.

حضور نقدینه در الکامپ از نظر هیئت مدیره به اندازه‌ای جدی است که به غیر از برپا کردن غرفه، بحث اسپانسری الکامپ استارز را هم در دستور کار خود قرار دادیم.

قائم مقام مدیر عامل نقدینه در پاسخ به اینکه آینده برندتان را چگونه می‌بینید، گفت: اگر بخواهیم درباره نقدینه صحبت کنیم، باید بگوییم این صندوق پشتیانی گروه مالی گردشگری یا گروه سمگا را دارد. خود این گروه‌ها یعنی گروه مالی گردشگری، سمگا، فراز عمران و رایان توسعه به عنوان سرمایه‌گذاران نقدینه، مجموعه‌های خوش‌نام و قدرتمندی هستند. لذا چه از لحاظ پشتوانه، چه از لحاظ اعضای هیئت مدیره نقدینه اگر بخواهیم نگاه دقیقی بیندازیم متوجه می‌شویم که نقدینه می‌خواهد نام قوی و مثبتی را از خود در اکوسیستم نوآوری کشور به جا بگذارد.

برنامه‌ریزی، رفتار و هدف ما این خواهد بود که نقدینه حداقل در یکسال آینده یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم شود و تمام فعالین اکوسیستم نوآوری او را بشناسند.

وی درباره چالش‌های موجود در این مسیر گفت: باید از دولت مطالبه کنیم زیرا دولت در چندسال اخیر در حق اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور کم لطفی و کمک کمی کرد. دست بازیگران این حوزه را باز بگذارند و اجازه بدهند که مردم و اکوسیستم خودشان را رشد و قدرت بدهند. دولت در راستای تسهیلگری اقدام کند.

یکی از چالش‌های اخیر اکوسیستم که تاثیر زیادی داشته ضعف در ایده‌هاست.

 از فعالین اکوسیستم خواهش می‌کنم که خودشان را به روز نگه دارند و به جای دنباله روی از ایده‌های جهانی،نیاز مردم و بازار را به درستی تشخیص دهند

ما در سال‌های ۹۴ و ۹۵ شاهد مجموعه‌هایی مانند اسنپ، تپسی و تپسل .بوده‌ایم که اکنون از بازیگرهای اصلی اکوسیستم استارتاپی محسوب می‌شوند

همچنین ببینید

General Motors announced that electric trucks will come later 310x165 - جنرال موتورز به روغن‌سوزی افتاد

جنرال موتورز به روغن‌سوزی افتاد

رشد فروش خودرو جنرال موتورز در آمریکا در سه ماهه دوم کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *