نشست خبری سومین رویداد روز فناوری اطلاعات «TI Day»

نشست خبری سومین رویداد روز فناوری اطلاعات «TI Day» برگزار شد

نشست خبری سومین رویداد روز فناوری اطلاعات «TI Day» با حضور اصحاب رسانه در سازمان نصر تهران برگزار شد.

به گزارش دنیای برند، یکشنبه ۱۴ مردادماه، نشست خبری سومین مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات با حضور علی حکیم جوادی رئیس سازمان نصر کشور، مهرداد ذوالفقاریان دبیر سازمان نصر تهران، حسام اسدی و احسان زرین‌بخش اعضای هیئت‌مدیره سازمان، محمد فواد رحمان‌سرشت مدیر روابط‌عمومی نصر تهران و اصحاب رسانه در دبیرخانه سازمان نصر تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی حکیم جوادی، رئیس هیئت‌مدیره دوره هفتم سازمان نصر تهران در خصوص برگزاری سومین مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات گفت: «در سال‌های گذشته و به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ۲۲ تیرماه، زادروز حکیم خوارزمی به عنوان روز فناوری اطلاعات در تقویم کشور ثبت شده است. در دو دوره گذشته تلاش‌های زیادی برای برگزاری این رویداد انجام شده است و در این دوره نیز همه تلاش هیئت‌مدیره سازمان برای برگزاری این رویداد به بهترین نحو بوده است. در همین خصوص کمیته‌ای برای برگزاری این رویداد در سازمان نصر تهران تشکیل شده است و به امید خدا در روز ۱۶ مرداد رویداد روز فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد».

او در ادامه افزود: «در حال حاضر فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی بشر شناخته می‎‌شود و در زندگی روزمره نقش بسیار زیادی دارد. در بسیاری از کشورهای جهان روزی به این حوزه اختصاص داده‌اند و این روز را به عنوان روز فناوری اطلاعات گرامی می‌دارند».

حکیم جوادی درباره حضور مدیران دولتی در این رویداد گفت: «اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است و به همین جهت حضور مدیران و مسئولان دولتی در رویداد روز ملی فناوری اطلاعات می‌تواند به انتقال بهتر دغدغه‌های فعالان صنفی به بدنه دولتی کمک کند. در سال‌های گذشته نیز با همین نگاه از مسئولان مختلف کشور برای حضور در این رویداد دعوت شده است. خوشبختانه در سال گذشته و حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این رویداد منجر شد بند الحاقی تبصره ۳ ماده ۱۰۷ در قانون برنامه بودجه تصویب شود. این بند نقشی جدی برای سازمان نظام صنفی در بخش تحول دیجیتال سازمان‌ها در نظر گرفته است. البته مقدمات این کار پیشتر انجام شده بود و این روز به روند انجام آن کمک کرد».

در ادامه این نشست، مهرداد ذوالفقاریان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در خصوص زمان برگزاری این رویداد گفت: «همانطور که اشاره شد، ۲۲ تیرماه به عنوان روز فناوری اطلاعات ثبت شده است. سازمان در تلاش است تا این روز را به عنوان روز جهانی خوارزمی به ثبت برساند. امسال متفاوت از سال‌های گذشته به جهت همزمانی این روز با دهه اول ماه محرم، سازمان نصر تهران تصمیم گرفت این مراسم را با تاخیر و در روز ۱۶ مردادماه برگزار کند. روز فناوری اطلاعات به آحاد جامعه تعلق دارد و ما از بخش‌های مختلف این حوزه دعوت کرده‌ایم تا در کنار هم این روز را گرامی بداریم».

او افزود: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با برگزاری این رویداد علاوه بر بسط و گسترش فرهنگ فناوری اطلاعات در جامعه و یادآوری اهمیت اقتصاد دیجیتال به دولت مردان، به دنبال طرح دغدغه ‌های کسب و کاری بخش خصوصی و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال به دولت چهاردهم و هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون اقتصاد دیجیتال در کشور است».

photo ۲۰۲۴ ۰۸ ۰۴ ۱۹ ۰۹ ۱۸ - نشست خبری سومین رویداد روز فناوری اطلاعات «TI Day» برگزار شد
نشست خبری سومین رویداد روز فناوری اطلاعات «TI Day»

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین از تصمیم برای تشکیل کمیته و دبیرخانه‌ دائمی برای برگزاری همایش‌هایی از جنس رویداد روز فناوری اطلاعات خبر داد و اعلام کرد که برای مراسم گرامیداشت این روز در سال‌ آینده، دعوت از مهمانان خارجی حوزه فناوری اطلاعات به منظور انتقال تجارب، تدارک جایزه حکیم خوارزمی برای چهره‌های شاخص حوزه فناوری اطلاعات و … را در نظر داریم.

حسام اسدی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران نیز در این نشست درباره محورهای سومین مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات گفت: «سازمان نصر تهران به عنوان یک تشکل صنفی همواره در جهت بیان دغدغه‌های اعضای خود به بخش‌های دولتی و حاکمیتی قدم برداشته است. در مراسم روز فناوری اطلاعات نیز سعی کرده‌ایم که با شناسایی دغدغه‌های اعضای صنف، محورهای این برنامه را در همین خصوص تنظیم کنیم. در حال حاضر این برنامه پنج محور اساسی دارد که به ترتیب عبارت است از: چالش‌های فیلترینگ برای کسب‌وکارهای‌ حوزه فناوری اطلاعات، الزامات و گواهینامه‌های متعدد به ویژه در حوزه افتا، چالش‌های فراوان حوزه منابع انسانی، چالش‌های مربوط به ارز، ثبت سفارش و تامین کالا و مشارکت بخش خصوصی در نهادهای تصمیم‌گیر».

در ادامه این نشست، احسان زرین‌بخش، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران با توجه به فرایند انتخاب وزیر جدید فاوا گفت: «صنعت فناوری اطلاعات و به صورت کلی حوزه اقتصاد دیجیتال ایران در حال حاضر با چالش‌های متعددی از قبیل فیلترینگ و تخصیص ارز و مالیات‌‌های متعدد مواجه است. به همین جهت، وزیری که برای چهار سال آینده تعیین می‌شود نقش مهمی در حل چالش‌های این بخش دارد. در این رویداد در قالب یک پنل، برای هریک از نامزدهای وزارت ارتباطات صندلی در نظر گرفته‌ایم تا با حضور در آن، دغدغه‌ها و خواسته‌های صنف فناوری اطلاعات را بشنوند و به سوالاتشان پاسخ دهند، ضمن اینکه برنامه‌های خود در دولت چهاردهم را نیز در حضور این جمع اعلام کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *