نتفلیکس

نتفلیکس تاج پادشاهی امی را از HBO ربود /+ اینفوگرافیک

نتفلیکس با کسب ۱۰۷ نامزدی در هفتاد و ششمین دوره جوایز امی، برای اولین بار از سال ۱۹۹۵, HBO را از صدر جدول کنار زد. در حالی که غول استریمینگ تعداد نامزدی‌های خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده، HBO با کاهش قابل توجهی در تعداد نامزدی‌ها مواجه شده است. این کاهش به پایان سریال‌های پرمخاطبی مانند «بازی تاج و تخت» و «وارثت» نسبت داده می‌شود.

به گزارش دنیای برند به نقل از استاتیستا، در ادامه رقابت نفس‌گیر برای برتری در دنیای تلویزیون، نتفلیکس در روز چهارشنبه با کسب نامزدی‌های بیشتر برای هفتاد و ششمین دوره جوایز امی، که در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ اهدا خواهد شد، بر رقیب دیرینه‌اش، HBO، غلبه کرد. نتفلیکس در سال جاری ۱۰۷ نامزدی کسب کرد که نسبت به ۱۰۳ نامزدی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، در حالی که HBO برای اولین بار از سال ۱۹۹۵ به رتبه سوم سقوط کرد. تعداد نامزدی‌های این غول تلویزیون پولی از ۱۲۷ در سال ۲۰۲۳ به ۹۱ در سال جاری، که کمترین تعداد در یک دهه گذشته است، کاهش یافته است، چرا که برخی از سریال‌های پرمخاطب آن که در سال‌های اخیر تحسین منتقدان را به همراه داشته‌اند (مانند «بازی تاج و تخت» و «وارثت») به پایان رسیده‌اند.

با این حال، برنده واقعی روز چهارشنبه FX بود، زیرا تعداد نامزدی‌های این شبکه کابلی از ۳۷ به ۹۳ افزایش یافت که عمدتاً به لطف موفقیت سریال‌های «خرس» و درام تاریخی «شوگان» بود که به ترتیب با ۲۳ و ۲۵ نامزدی، در صدر فهرست بیشترین نامزدی‌ها قرار گرفتند. نکته مهم‌تر این است که FX در بخش‌های اصلی جوایز نیز تسلط داشت و در بخش‌های بهترین سریال، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی ۳۹ نامزدی کسب کرد، در حالی که نتفلیکس و Apple TV+ به ترتیب ۲۸ و ۲۷ نامزدی در این بخش‌ها داشتند.

جوایز امی به صورت سالانه توسط آکادمی هنرها و علوم تلویزیونی به منظور تقدیر از برترین آثار در صنعت تلویزیون اهدا می‌شود. این جوایز معتبرترین جایزه در دنیای تلویزیون هستند و معادلی برای جوایز اسکار (آکادمی) در صنعت فیلم به شمار می‌روند. در سال‌های اخیر، سرویس‌های استریمینگ با کسب نامزدی‌های متعدد در امی، جایگاه خود را در این عرصه تثبیت کرده‌اند. نتفلیکس اولین بار در سال ۲۰۱۳ نامزدی امی را دریافت کرد و از آن زمان به بعد، به دومین رقیب بزرگ HBO تبدیل شده است. تعداد کل نامزدی‌های نتفلیکس از ۱۴ در سال ۲۰۱۳ به بیش از ۱۰۰ در هر سال از سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

Netflix and FX Dethrone HBO at the Emmy Nominations - نتفلیکس تاج پادشاهی امی را از HBO ربود /+ اینفوگرافیک

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *