Img20241002160952876 650x330 - منچستریونایتد در خطر کاهش درآمد

منچستریونایتد در خطر کاهش درآمد

زیان‌های مالی منچستریونایتد در صورت عدم کسب سهمیه لیگ فصل آینده قهرمانان اروپا و عدم دسترسی به درآمدهای شرکت در این تورنمنت، به‌قدری می‌شود که توانایی جذب بازیکن و اسپانسرهای برتر را نخواهد داشت.

منچستریونایتد در صورت ناکامی در گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، وارد دوره تاریک‌تری خواهد شد؛ دوره‌ای که دیگر خرج کردن برای از بین بردن نقاط ضعف، گزینه روی میز نخواهد بود.

 منچستریونایتد در سه سال گذشته، زیان انباشته ۲۵۴.۷ میلیون پوندی ثبت کرده و ناتوانی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل ۲۶-۲۰۲۵ می‌تواند فرصت‌های این باشگاه برای جذب اسپانسر و فعالیت‌های نقل و انتقالاتی را محدود کند.

 اگر منچستریونایتد یک سال دیگر هم نتواند در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند، با محدودیت‌های حاصل از رعایت نکردن قوانین سود و پایداری مالی (PSR) روبه‌رو خواهد شد. در واقع شیاطین سرخ با حضور نداشتن در لیگ قهرمانان اروپا و عدم دسترسی به درآمدهای شرکت در این تورنمنت، ضررهایشان به‌قدری می‌شود که توانایی جذب بازیکن و اسپانسرهای برتر را نخواهند داشت.

 گرچه هنوز در ابتدای فصل هستیم اما فرم منچستریونایتد طوری است که در نیمه پایین جدول جای گرفته و اختلافش تا رده چهارم جدول – جایگاه لیگ قهرمانان اروپا – شش امتیاز است و شیاطین سرخ برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر در خطر نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برای دو سال متوالی هستند. ناکامی در کسب این دستاورد به‌معنای جریمه ۱۰ میلیون پوندی آدیداس و از دست رفتن ده‌ها میلیون پوند دیگر در زمینه حق پخش و روز بازی خواهد شد.

 در فصل ۱۹-۲۰۱۸، فصلی که منچستریونایتد به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید، ۹۳.۱ میلیون یورو درآمد در روز بازی و بابت حق پخش به دست آورد اما در فصل ۲۳-۲۰۲۲، فصلی که در لیگ اروپا حضور داشتند، این درآمد به حدود ۳۸ میلیون یورو رسید. دو فصل غیبت متوالی منچستریونایتد در لیگ قهرمانان غیر از محدودیت‌های PSR، محدودیت‌های فیرپلی مالی یوفا را هم به‌دنبال خواهد داشت.

 در سپتامبر ۲۰۲۴، منچستریونایتد زیان انباشته ۱۱۳.۲ میلیون پوندی برای فصل ۲۴-۲۰۲۳ را اعلام کرد تا مجموع ضررهای باشگاه در سه سال گذشته به ۲۵۴.۷ میلیون پوند برسد؛ این رقم بسیار بیشتر از حد مجاز قوانین مالی سودآوری و پایداری لیگ برتر به مبلغ ۱۰۵ میلیون پوند است.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *