ممانعت از ثبت غیرقانونی یکی از برندهای خراسان جنوبی توسط افغانستان

ممانعت از ثبت غیرقانونی یکی از برندهای خراسان‌جنوبی در افغانستان

بیرجند-رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: طبق پیگیری رایزن بازرگانی ایران از ثبت غیر قانونی یکی از برندهای خراسان جنوبی در افغانستان جلوگیری به عمل آمد.

علیرضا خامه‌زر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون موضوع ثبت غیرقانونی برخی برندهای خراسان‌جنوبی در کشور افغانستان اظهار کرد: در کشور افغانستان می‌خواستند یکی از برندهای شرکت‌های سیمانی خراسان‌جنوبی را به صورت غیرقانونی به ثبت برسانند.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: اما خوشبختانه رایزن بازرگانی ایران از طریق روزنامه رسمی آنجا متوجه موضوع می‌شوند.

خامه زر با اشاره به اینکه بعد از این اطلاع و آگاهی در مدت قانونی از ثبت برند جلوگیری به عمل آمد، ادامه داد: متأسفانه اگر مهلت قانونی بگذرد و به علت عدم آگاهی ما از ماجرا؛ برند ثبت شود دیگر نمی‌توان در عمل کاری انجام داد.

وی افزود: از آنجایی که در کشور افغانستان موضوع مالکیت معنوی معنا و مفهوم چندانی ندارند این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند در زمینه آسیب‌های ثبت غیر قانونی برندهای ایرانی و خراسان‌جنوبی در کشور افغانستان گفت: وقتی یک کالای ایرانی در افغانستان بازار خوبی پیدا کند ولی دیگران بعد مشابه سازی کرده و ثبت برند کنند در عمل بازار را از کالای ایرانی می‌گیرند.

خامه زر بیان کرد: حال در نظر بگیرید اگر این کالا یکی از مهمترین کالاهای وارداتی ما به کشور افغانستان از طریق خراسان‌جنوبی چون سیمان باشد چه تبعاتی به همراه خواهد داشت.

وی همچنین در زمینه ممانعت افغانستان در زمینه ورود چهار قلم کالا به این کشور از طریق مرز خراسان‌جنوبی بیان کرد: منتظریم ببینیم افغانستانی‌ها در ماه جاری قرار است در این زمینه چه تصمیمی بگیرند.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …