Img20240918204548522 650x330 - مقررات نظام قرنطینه‌ای اندونزی تغییر کرد

مقررات نظام قرنطینه‌ای اندونزی تغییر کرد

سازمان قرنطینه اندونزی (IQA) طی اعلام به سازمان تجارت جهانی مقررات جدیدی در مورد اسناد و مهرهای قرنطینه‌ای، منتشر کرد.

 رئیس اداره قرنطینه اندونزی با دعوت از مسئولان ۳۹ سفارت‌خانه خارجی مقیم جاکارتا اقدامات صورت گرفته در آن نهاد درباره بهداشت و قرنطینه گیاهی که پیش از آن با عنوان پیش‌نویس فرمان رئیس سازمان قرنطینه اندونزی در مورد سند و مهر قرنطینه در تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۴ اطلاع‌رسانی شده بود، تشریح کرد.

چهارم جولای ۲۰۲۴، سازمان قرنطینه اندونزی (IQA) به سازمان تجارت جهانی (WTO) اطلاع داد که قصد دارد مقررات جدیدی در مورد اسناد و مهرهای قرنطینه‌ای، منتشر کند.

برخی مفاد این پیش‌نویس مستلزم آن است که صادرکنندگان کلیه کالاهای کشاورزی قبل از خروج محموله‌های صادراتی به مقصد این کشور از نقطه بارگیری، موظف به ارائه اطلاعات اولیه شامل اسنادی از جمله گواهی آنالیز (COA) و اطلاعات مربوط به وضعیت (GMO) محصولات برای هر محموله هستند. پیش از این، مقررات مربوط به اسناد و مهرها در اسناد مختلف قرنطینه پراکنده بودند و در یک سند مستقل گردآوری نشده بودند.

نکته قابل توجه در مقررات جدید آن است که اسناد برای واردات حیوانات و محصولات حیوانی، ماهی، محصولات دریایی و گیاهان و محصولات گیاهی قبل از بارگیری باید به اطلاع نهاد مربوطه در اندونزی رسانیده شود. البته این موضوع نافی ارسال اصل مدارک همراه با بار صادراتی به مقامات مربوطه نیست؛ اما در این مقررات جدید اطلاع‌رسانی اولیه به عهده طرف صادرکننده گذاشته شده است.

صادرکننده موظف است با ثبت نام در سایت مربوطه اسناد صادراتی را بارگذاری کند. چنانچه ورود کالایی در چارچوب الزامات قرنطینه‌ای ممنوع باشد، این وبسایت اجازه ثبت به صادرکننده را نخواهد داد و کالا غیر قابل ورود با این کشور محسوب می‌شود.

نهاد قرنطینه اندونزی با فرمان ریاست جمهوری به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل از سال ۲۰۲۳ تأسیس شد. پیش از این مسئولیت میان وزارت کشاورزی و وزارت امور دریایی تقسیم شده بود.

پانگابین، رئیس اداره قرنطینه اندونزی ضمن رونمایی از وبسایت مربوط به حوزه قرنطینه تصریح کرد: اعلام اولیه صادرکنندگان کالاهای گیاهی، شیلاتی و حیوانی اقدامی مؤثر برای افزایش بهره‌وری و سرعت تبادل اطلاعات میان صادرکننده، واردکننده و نهاد قرنطینه در این کشور خواهد بود.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *