غار علیصدر

معاون استاندار: علیصدر برند گردشگری همدان است

اقتصاد ایران: همدان – معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: غار علیصدر برند گردشگری استان است و دیگر بناها و آثار تاریخی دیار هگمتانه نیز باید در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات سهم خود را ادا کنند.محمود رضا عراقی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد تسهیلات سفر استان همدان اظهار داشت: برنامه ریزی های خوبی برای میزبانی از مهمانان نوروزی در حال انجام است و مهمترین اصل برای همدانی ها رضایتمندی مسافران و گردشگران است.
معاون امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: اخلاق نیکو و همان نوازی مردم همدان در کنار طبیعت با صفا بی تردید موجب رضایت مسافران می شود. 
وی اضافه کرد: استان همدان سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و این مزیت ها را باید به زیباترین شکل و در نهایت خوبی به گردشگران معرفی کنیم. 
عراقی با بیان اینکه عید نوروز نماد خدمت رسانی به مردم است گفت: رضایت مسافران موجب بازگشت آنها در سفرهای بعدی به همدان می شود. 
معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های پذیرش گردشگران در این استان گفت: قطار گردشگری همدان با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به صورت روزانه از ۲۰ اسفند فعال می شود. 
وی خاطرنشان کرد: هم اینک قطار همدان – تهران چهار بار در روز مسافر جابه جا می کند و پس از تعطیلات عید نوروز در پاسخ به تقاضاهای مکرر ساعت ۶ صبح از همدان حرکت می کند. 
معاون امور عمرانی استاندار همدان به آمادگی دستگاه های خدمات رسان، بانک ها، نمایندگی های بیمه، نیروهای امدادی و اصناف، پایانه ها، فرودگاه، ایستگاه راه آهن، بیمارستان ها، داروخانه ها، راهداری و جایگاه های سوخت برای خدمات دهی به مسافران تاکید کرد.
عراقی افزود: ارزیابی و نظارت برعملکرد کمیته های ستاد سفر نوروزی توسط ۲۰ تیم بازرسی از ۱۸ اسفند آغاز می شود. 
وی رویداد همدان ۲۰۱۸ را تمرین همدلی برای مردم این منطقه دانست و گفت: گردشگری همدان تمام نشده و طرح های بزرگی را برای سال ۲۰۲۰ پیگیری می کنیم. 
معاون امور عمرانی استاندار همدان یادآوری کرد: پذیرایی از مسافران نوروزی تمرین دیگری برای گردشگری همدان محسوب می شود و باید به بهترین شکل انجام شود.

** از ظرفیت باغ موزه بیشتر استفاده می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه به استقرار ستاد اسکان مسافران در مجتمع فرهنگی عین القضات اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران در هتل ها، مهمانسراها و اماکن آموزشی اندیشیده شده است.
علی مالمیر اظهار داشت: اماکن تاریخی و تفریحی همدان برای استفاده و بازدید گردشگران نوروزی آماده است و امسال از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس برای دیدار گردشگران بیشتر استفاده می کنیم.
وی از تپه هگمتانه به عنوان یکی از اماکن پربازدید همدان یاد کرد و افزود: حضور دستفروشان چهره این جاذبه تاریخی را مکدر ساخته و نیازمند ساماندهی است. 
مالمیر به تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی برای فراهم کردن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی بر اساس وظایف محوله برای اسکان، اقامت و خدمات دهی به مسافران آماده می شوند‌.

** نصب ۱۵۰ المان نوروزی 
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: ۱۵۰ المان شهری برای ایام نوروز در همدان نصب می شود که در ساخت این المان ها از اساتید برجسته کشور استفاده شده تا آثاری فاخر و زیبا در شان پایتخت گردشگری آسیا تهیه شود.
وحید علی ضمیر از کاشت چهار میلیون بوته گل در میادین و پارک های این شهر خبر داد و گفت: کاشت این بوته ها و درختچه ها از ۱۵ اسفند آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ وظیفه برای شهرداری ها تدوین شده و با سه هزار و ۵۰۰ نیرو در این نهاد برای آماده سازی شهر و استقبال از بهار تلاش می کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه ۲۵ درصد از مسافران همدان از قشر فرهنگیان هستند، افزود: همدان از نظر آب و هوای چهار فصل است به دلیل قابلیت دسترسی و سهولت سفر مورد استقبال بسیاری از هموطنان قرار می گیرد.
محمد پورداود یادآوری کرد: در سال جاری ۷۱ هزار مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستان از طریق ستادهای آموزش و پرورش ساماندهی و اسکان داده شده اند.
وی با تاکید بر آماده سازی امکانات آموزش و پرورش در سراسر استان اظهار داشت: ۱۶۶ فضا برای اسکان هفت هزار و ۳۲۵ نفراز فرهنگیان در شبانه روز پیش بینی شده و ۳۲۵ نفر از نیروهای استان نیز آماده خدمات رسانی به این مسافران هستند. 
همدان یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد و سالانه پذیرای حجم زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است. 

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.