کویر مرنجاب

مرنجاب بزرگترین برند گردشگری کویری آران و بیدگل

در کویر مرنجاب احساس می کنید که از هر جایی به آسمان نزدیک تر هستید و خود را در دنیایی دیگر می یابید که در هیچ جایی نظیر آن را احساس نمی کنید.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آران و بیدگل، اولین چیزی که با صحبت با گردشگران و بازدید کنندگان بدان اشاره می شود فضای زیبای ریگزارها و آسمان زیبای کویر در شبانگاهان است که برای گردشگران خارجی یکی از مهمترین دلایل آمدن به کویر مرنجاب است.

مرنجاب این دنیای پر رمز و راز کویر هر چند با جاده های شهری بسیار فاصله دارد لیک جولانگاه ماشین های شاسی بلند در اواخر اسفند و ماههای ابتدایی سال است که برای تفریح و نشاط جسمی چند روزی را میهمان رمل ها و ریگزارهای آران و بیدگل هستند و برای دیدار مجدد از این قطعه از نقطه زیبای ایران لحظه شماری می کنند، جایی که همه گونه جاذبه طبیعی، جانوری و گیاهی را در خود جای داده و پوشش زیبا در کنار دریاچه بزرگ نمک و کویر مسیله و پارک ملی کویر یک جاذبه بزرگ بین المللی در دل کویر مرکزی ایران به وجود آورده تا دل انسان های عاشق طبیعت را به سوی خود جذب کند.

در فاصله نه چندان دور از کویر مرنجاب و در نزدیکی قلعه مرنجاب که قطعه زیبای پازل کویر مرنجاب است مسافران و گردشگران زیادی را در طول سال به جز فصل تابستان که گرمایی طاقت فرسا دارد به خود جذب می کند، دریاچه نمک یک ثروت خفته و بالفعل است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته، ولی هر کس به آران و بیدگل و کویر مرنجاب وارد شد خود را در یک پازل زیبای طبیعی خداوند می بیند که با هر سلیقه و نظری که باشد راضی به شهرش برگردد و از بودن در این طبیعت زیبا لذت صد چندان می برد، رمل ها و دریاچه نمک و جزیره سرگردان موجود در این کویر به فاصله های نزدیک دنیایی تو در تو از اعجاز و سادگی برای هر بیننده ای ایجاد کرده که تا سالها باید در ذهن خود به این جزیره زیبای کویری مشغول باشد.

اینجا بهترین جا برای ورزش و تفریح است

یک گردشگر ورامینی گفت: چیزی که مرا برای آمدن به اینجا وادار کرد جاذبه شبهای کویر بود که دوستانم برایم تعریف کرده بودند و آمدم تا ضمن تفریح از اینجا لذت ببرم.

سهراب ساوجی گفت: قبلا از نام کویر چیزی جز برهوت، مرگ و خاک چیزی در ذهنم نبود ولی با آمدن به اینجا کلا ذهنیت بنده عوض شد و دیدم اینجا هم یک زندگی زیبا در جریان است و برای ورزش و تفریح مکانی مناسب است، با همه این وجود وقتی دیدم هنوز امکانات کمی برای رفاه گردشگران وجود دارد دلم گرفت، هر چند معتقدم آوردن امکانات سخت است ولی به وجود این همه جاذبه و گردشگر، لازمه رشد گردشگری است.

وی ادامه داد: به کویرهای دیگری هم رفته ام مثل کویر مصر ولی مزیت این کویر نزدیکی به شهر و خصوصا به مرکز ایران است، اینجا تقریبا در شاهراه مرکزی کشور است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل گفت: سال به سال برای گردشگران امکانات بیشتر و بهتری مهیا می کنیم و هدفمان رضایت گردشگران داخلی و خارجی است.

مجید نوری بخ خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در آران و بیدگل گفت: همه امکانات خود را بسیج کرده ایم و از تمام ظرفیت ها برای اقامت گردشگران استفاده خواهیم کرد تا به رفاه گردشگران کمک کنیم.

وی افزود: به جز کویر مرنجاب جاذبه‌های بسیاری در امامزادگان و شهرهای زیرزمینی نوش آباد و سفیدشهر و کویر ابوزیدآباد داریم که همه نوع زمینه گردشگری فرهنگی و طبیعی را شامل می شود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.