pedestrians walk past an apple inc store in san francisco california u s on thursday august 2 2018 apple inc shares climbed 3 percent on thursday pushing it above 1 trillion in market capitalizati 620x330 - مدیر عامل اپل بیش از 50 میلیون دلار از سهام خود را فروخت

مدیر عامل اپل بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را فروخت

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل ظاهراً بیش از ۲۲۰ هزار سهم از سهام غول فناوری را فروخته است. ارزش سهام فروخته‌شده توسط کوک بیشتر از ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

دنیای برند به نقل از دیجیاتو، سهام اپل معمولاً برای مدت‌طولانی توسط سهامداران حفظ می‌شود، اما مدیران شرکت اغلب تمایل دارند هر از چند گاهی برخی از سهام خود را به فروش برسانند. حالا براساس پرونده‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به‌ ثبت‌ رسیده، ظاهراً کوک ۲۲۳۹۸۶ سهم را به مبلغ ۵۰,۲۷۶,۰۷۶ دلار فروخته است.

فروش سهام اپل توسط مدیرعامل آن

البته فروش سهام یک حرکت غیرعادی از سوی مدیرعامل اپل نیست، زیرا او اغلب سهام این شرکت را در ماه اکتبر می‌فروشد. به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۲۳، کوک با فروش سهام اپل حدود ۴۱.۵ میلیون دلار به دست آورد. همچنین او در آوریل سال ۲۰۲۴ مقدار قابل‌توجهی از سهام خود با ارزش تقریبی ۱۶ میلیون دلار را فروخت.

MacRumors در گزارش خود می‌گوید که تیم کوک ظاهراً در اوایل این هفته ۲۱۹۵۰۲ سهم از سهام اپل را به‌عنوان بخشی از یک جایزه مبتنی بر عملکرد دریافت کرده است.

از مجموع این میزان سهام درنظرگرفته‌شده برای تیم کوک، قرار است ۵۴۸۷۶ سهم با افزایش مرحله‌ای یک سوم در آوریل ۲۰۲۷، ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ به او تخصیص پیدا کند. ۱۶۴,۶۲۶ سهم نیز مبتنی بر عملکرد او است و در ۱ اکتبر ۲۰۲۷ واگذار می‌شود. همچنین بسته به عملکرد اپل بین سال‌های مالی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، بین ۰ تا ۲۰۰ درصد از این سهام هدف می‌تواند واگذار شود.

مدیرعامل اپل علاوه بر حقوق پایه خود که معادل ۳ میلیون دلار برای سال مالی ۲۰۲۳ بوده است، معمولاً جوایز عملکردی و سهام مختلفی را دریافت می‌کند. در همان سال، او ۴۷ میلیون دلار جوایز سهام دریافت کرد و ۱۰.۷ میلیون دلار پاداش غیرسهامی دیگر نیز به‌دست آورد. همچنین ۲.۵ میلیون دلار غرامت دیگر (عمدتاً هزینه‌های مربوط به امنیت) توسط او دریافت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *