Img20241007121551633 650x330 - مجلس کاملاً با تعطیلی پنجشنبه مخالف است

مجلس کاملاً با تعطیلی پنجشنبه مخالف است

عضو کمیسیون اقتصادی از مخالفت مجلس با تعطیلی روز پنجشنبه خبر داد و تعطیلی پنجشنبه را به ضرر اقتصاد کشور دانست.

هادی محمدپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره افزایش تعطیلات آخر هفته است، عنوان کرد: دو موضوع تعطیلی شنبه و تعطیلی پنجشنبه مطرح شده است؛ با توجه به این که از ابعاد دینی و اعتقادی مراجع نسبت به این مسئله اعلام نظر کرده‌اند و شورای محترم نگهبان هم نظرش را اعلام کرده است، قاعدتاً تعطیلی شنبه کأن لم یکن شده است.

 این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این‌که بیاییم پنجشنبه را تعطیل اعلام کنیم، با توجه به این‌که جمعه هم عملاً تعطیل است و بسیاری از کشورهای دنیا هم شنبه و یکشنبه را به‌عنوان تعطیلات رسمی دارند، یعنی عملاً چهار روز را تعطیل اعلام می‌کنیم.

 وی تأکید کرد: مجلس صد درصد با تعطیلی پنجشنبه مخالف است، گرچه بعضی از کمیسیون‌ها مانند کمیسیون اجتماعی اظهارنظری در این خصوص داشته‌اند، اما اگر خواستار رشد اقتصادی در کشورمان باشیم، در حوزه معیشت مردم، صادرات و واردات و معادلات بین‌المللی، داخلی و خارجی رصدی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که ما نیاز به یک فضای باز بانکی برای معاملات خاص داریم.

 محمدپور خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌آید تعطیلی پنجشنبه به ضرر اقتصاد کشور تمام خواهد شد.

 وی در خصوص این‌که در قانون اساسی جمعه به‌عنوان روز تعطیل رسمی عنوان شده است، نه روزهای دیگر که مشکلی برای افزایش تعطیلات وجود داشته باشد، گفت: بله، در قانون جمعه تعطیل اعلام شده است. ما هم اعتقادمان به همین است ولی پیشنهاد‌ها از جوانب مختلف مطرح شده دولت هم لایحه داده و در مجلس هم بعضی از کمیسیون‌ها پیگیر تعطیلات بودند، ولی به نظر می‌آید هیچ‌گونه تغییری در سیستم تعطیلات کشورمان چه برای شنبه و چه پنجشنبه نداشته باشیم.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *