20180124224939 GettyImages 865521604 660x330 - مبارزه بلاک چین علیه تبلیغات تقلبی

مبارزه بلاک چین علیه تبلیغات تقلبی

به خاطر دارید که سال ها پیش تبلیغات چقدر ساده بود؟ زمانی که دنیای صنعت به دنیایی دیجیتال تبدیل شد، همه چیز عوض شد.

پایگاه خبری دنیای برند – در دنیای امروز که تبلیغات بیشتر و بیشتری در گوشی های موبایل نمایش داده می شوند، تبلیغ کنندگان نمی توانند مطمئن باشند که با در نظر گرفتن هزینه ای که می کنند، مخاطبان موردنظرنمایش تبلیغشان را می بینند یا نه. علاوه بر این، فرایند مزایده بی درنگ (مزایده بلادرنگ به این معنی است که از طریق آن، یک منبع تبلیغات بر اساس تعداد بازدید و به کمک حراج لحظه‌ای برنامه‌ریزی شده همچون بازارهای مالی خرید و فروش می‌شود. با مزایده بلارنگ، خریداران تبلیغ یک پیشنهاد بر روی نمایش دادن یک تبلیغ قرار می‌دهند، و در صورت برنده شدن، آگهی خریدار بلافاصله در سایت ناشر نمایش داده می‌شود. مزایده بلادرنگ به شما امکان می‌دهد تبلیغاتی را از چندین شبکه تبلیغاتی مدیریت و بهینه‌سازی کنید، با اعطای دسترسی کاربر به تعداد زیادی شبکه‌های مختلف، با اجازه دادن به آن‌ها برای ایجاد و راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، اولویت دادن به شبکه‌ها و اختصاص درصد موجودی‌های ناموفق که به عنوان پشتوانه شناخته می‌شوند.) و انتشار تبلیغات هم پیچیده تر و هم شفاف تر شده است. به عبارت دیگر، انجام تقلب در تبلیغات آسان تر شده است.

نحوه تقلب در تبلیغات
در تبلیغات تقلبی، تبلیغ کنندگان در ازای نمایش تبلیغشان توسط روبات های موتور جستجو یا کاربران جعلی پول پرداخت می کنند. برندها اگر فقط فضای تبلیغاتی را در وب سایت با قیمت نسبتاً ارزان خریداری کنند، مشکل بزرگی نیست. در حالی که اگر در نظر بگیریم که پیچیده ترین کمپین های تبلیغاتی برای مخاطب خاصی برنامه ریزی و انجام  می شوند و بر این اساس قیمت گذاری می شوند، بدان معنی است که تبلیغ کننده در حال هدر دادن پولش است.

مشکل دیگر این است که بازار کسب و کاربرندها به سرعت در حال رشد است. طبق گفته شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز (PricewaterhouseCoopers)، بیش از نیمی از کلیه تبلیغات منتشر شده از برندها در سال ۲۰۱۶ دیجیتالی هستند. علاوه بر این ، BI Intelligence Estimates ، Magna Global ، IDC و IAB ادعا می کنند که تعداد کمپین های برنامه نویسی شده برندها در سال ۲۰۱۸ به ۵۰ درصد افزایش یافت و در حال حاضر رو به افزایش است، در حالی که پنج سال پیش تنها ۳۱ درصد از تبلیغات برنامه نویسی شده بودند است.

بنابراین جای تعجب ندارد که برخی افراد در تلاشند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و همیشه روش های صادقانه ای برای این کار به کار نمی گیرند. کارشناسان GroupM پیش بینی کرده اند که ۲۰ درصد از کل هزینه های تبلیغات دیجیتال جعلی یا نادرست باشد. این بدان معنی است که شرکت ها در حال اتلاف مقدار زیادی از بودجه بازاریابی خود هستند.

BlueBlockchain 300x169 - مبارزه بلاک چین علیه تبلیغات تقلبی

چگونه می توان با این مشکل مبارزه کرد؟
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، کمپین های تبلیغاتی برندها تمایل به استفاده از واسطه های زیادی دارند و همچنین عدم شفافیت در فرایند خرید تبلیغاتی دیجیتالی وجود دارد. این مسائل، مشکلاتی هستند – احتمالا شما هم می توانید حدس بزنید – که با اجرای فناوری بلاک چین قابل حل هستند. به صورتی که با استفاده از یک سیستم توزیع شده، تبلیغ کنندگان این شانس را دارند که هر آگهی یا هر نمایش از آن را ممیزی کنند و فقط هزینه های مناسب را بپردازند.

این راه حل بازارآماده، توسط ClearCoin، ارائه شده است. این شرکت یک سیستم مبتنی بر اتریوم برای ناشران ایجاد کرده است. هر معامله اطلاعات جدیدی را به سیستم اضافه می کند و تبلیغ کنندگان می توانند بررسی کنند که آیا شرکای آنها طبق قوانین فعالیت می کنند یا خیر.

در حال حاضر بیش از ۱۰،۰۰۰ کاربر دراین پلتفرم ثبت نام کرده اند و بابرندهای بزرگی مانند گوگل، فیس بوک، آمازون،  توییتر و یوتیوب با آن همکاری کرده اند.

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …