مارک زاکربرگ ثروتمندترین فرد جهان

مارک زاکربرگ ثروتمندترین فرد جهان پس از ایلان ماسک شد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، عنوان جدیدی به دست آورد: ثروتمندترین فرد جهان پس از ایلان ماسک. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بنیانگذار فیسبوک رسماً از جف بزوس، بنیانگذار آمازون، پیشی گرفته است.

دنیای برند، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، عنوان جدیدی به دست آورد: ثروتمندترین فرد جهان پس از ایلان ماسک. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بنیانگذار فیسبوک رسماً از جف بزوس، بنیانگذار آمازون، پیشی گرفته است.

ثروت خالص این تاجر به رقم چشمگیر ۲۰۶.۲ میلیارد دلار رسید و او را بیش از یک میلیارد دلار ثروتمندتر از بزوس کرد. طبق این شاخص، هر دو مرد همچنان حدود ۵۰ میلیارد دلار از ایلان ماسک عقب هستند.

امسال سالی پر از رشد چشمگیر برای متا بوده است، شرکتی که مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ است. با افزایش سهام متا پلتفرمز اینک در سال جاری، به ویژه در سه ماهه دوم که ۲۳ درصد رشد کرد، ثروت مدیرعامل نیز افزایش یافته است. روز پنجشنبه، این سهام در بالاترین سطح تاریخی خود به قیمت ۵۸۲.۷۷ دلار بسته شد، به این معنی که زاکربرگ که ۱۳ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد، شاهد افزایش چشمگیر ثروت خالص خود نیز بود.

فقط در سال جاری، ثروت خالص مدیرعامل ۷۸ میلیارد دلار افزایش یافته است. با این کار، او نه تنها یک، بلکه چهار پله در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ صعود کرده است.

بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، متا در حال گذر از برخی تحولات عمده بود، از جمله چندین دور از اخراج‌های گسترده که منجر به خروج حداقل ۲۱۰۰۰ کارمند از این شرکت برای کاهش هزینه‌ها شد. زاکربرگ در آن زمان توضیح داد که این اخراج‌ها بخشی از «سال کارآمدی» برند است. او در یک پست وبلاگی در مورد ساده‌سازی عملیات و ایجاد یک شرکت فناوری بهتر و کارآمدتر نوشت.

او توضیح داد: «یک سازمان لاغرتر می‌تواند با سرعت بیشتری به اولویت‌های برتر خود عمل کند.» «مردم بهره‌وری بیشتری خواهند داشت و کارشان سرگرم‌کننده‌تر و رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. ما به یک آهنربای بزرگ‌تر برای باهوش‌ترین افراد تبدیل خواهیم شد. به همین دلیل، در سال کارآمدی خود، ما بر لغو پروژه‌های تکراری یا کم اولویت تمرکز می‌کنیم و هر سازمانی را تا حد ممکن لاغر می‌کنیم.»

در سال‌های اخیر، این شرکت به شدت به هوش مصنوعی تکیه کرده است که به نظر می‌رسد بخش بزرگی از رشد برند در سال جاری است. حتی با افزایش هزینه‌های شرکت در سه ماهه دوم، درآمد آن نیز افزایش یافت. کاربران فعال روزانه متا در سال جاری ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته به ۳.۲۷ میلیارد نفر افزایش یافت و ثابت کرد که این شرکت همچنان یک غول رسانه اجتماعی است و راه را برای سایر برنامه‌ها هموار می‌کند.

جفری ولودارزاک، تحلیلگر ارشد در گروه تحقیقاتی Pivotal، موفقیت متا را در یادداشتی به مشتریان این هفته با عنوان «به زاکربرگ اعتماد داریم» توضیح داد. در این یادداشت، او توضیح داد که چگونه ابتکارات هوش مصنوعی شرکت، هم برای تبلیغاتی که مشتریان را هدف قرار می‌دهند و هم به طور کلی، نتیجه داده است. او نوشت: «در دنیایی که دائماً در حال تغییر است و با توسعه سریع هوش مصنوعی پیش می‌رود، ما احساس راحتی می‌کنیم که زاکربرگ می‌تواند با موفقیت متا را به سمت پیروزی هدایت کند.»

ولودارزاک افزود: «به نظر ما، اینستاگرام/ریلز/استوری‌ها در نهایت به عنوان پلتفرم غالب اجتماعی در سطح جهانی (به استثنای چین) ظهور خواهند کرد، تا حدی به قیمت فیسبوک، زیرا ما معتقدیم که آن‌ها در حال حاضر بهترین محصول را با قابلیت لایه بندی جدید دارند. پیشرفت‌ها/محصولات برای افزایش سریع پذیرش».

در اینجا ۱۰ فرد ثروتمند برتر جهان در حال حاضر آمده است:

  • ایلان ماسک: ۲۵۶ میلیارد دلار
  • مارک زاکربرگ: ۲۰۶ میلیارد دلار
  • جف بزوس: ۲۰۵ میلیارد دلار
  • برنارد آرنولت: ۱۹۳ میلیارد دلار
  • لری الیسون: ۱۷۹ میلیارد دلار
  • بیل گیتس: ۱۶۱ میلیارد دلار
  • لری پیج: ۱۵۰ میلیارد دلار
  • استیو بالمر: ۱۴۵ میلیارد دلار
  • وارن بافت: ۱۴۳ میلیارد دلار
  • سرگئی برین: ۱۴۱ میلیارد دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *