Img20241027091254524 650x330 - مأموریت پلیس، مراقبت و حمایت از حوزه‌ها و فعالان اقتصادی است

مأموریت پلیس، مراقبت و حمایت از حوزه‌ها و فعالان اقتصادی است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی، ایجاد امنیت در حوزه‌هایی که قرار است فعالیت اقتصادی انجام شود را اولویت اصلی این مجموعه دانست و تأکید کرد: مراقبت و حمایت از این حوزه‌ها و فعالان اقتصادی، مأموریت پلیس است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اهمیت امنیت در سطح جامعه، گفت: با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی همه‌جانبه ایستاده‌ایم و از امنیت کشور در همه سطوح دفاع می‌کنیم و این اقدامات در اوج گمنامی توسط فرماندهان، سرداران و نیروهای امنیتی کشور انجام می‌شود.

سردار حسین رحیمی در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی که با همکاری اتاق ایران و پلیس امنیت اقتصادی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، افزود: امنیت اساسی‌ترین موضوع پیشران هر کشور است و انجام هرگونه فعالیت علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به تأمین امنیت نیاز دارد که متولی اصلی آن در داخل، پلیس است.

بر اساس اظهارات او، دشمن برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داد تا به ایران آسیب بزند؛ اما نتوانست از سد نیروهای امنیتی کشور عبور کند.

رحیمی، حلقه تکمیل‌کننده این امنیت را فعالیت‌های اقتصادی رونق‌بخش تولید و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: امنیت یک تولید عمومی است که همه اقشار مختلف کشور در این وادی مسئولیت دارند.

او با تأکید بر اینکه امنیت باید حفظ شود و توسعه پیدا کند، افزود: دراین‌بین اتاق‌های سه‌گانه در حوزه امنیت نقش کلیدی دارند چراکه دشمن اتاق جنگ خود را به حوزه اقتصادی منتقل کرد و از انواع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به کار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ادامه داد: چهارده سال است که مقام رهبری در تعیین خط‌مشی کلی نظام، تمرکز خاصی روی اقتصاد دارند؛ بنابراین اولویت دولت‌ها موضوعات اقتصادی است و باید توجه ویژه‌ای روی آن داشته باشیم.

او با اشاره به ایجاد پلیس امنیت اقتصادی، گفت: ایجاد امنیت در حوزه‌هایی که قرار است فعالیت اقتصادی انجام شود، اولویت اصلی این مجموعه است. مراقبت و حمایت از این حوزه‌ها و فعالان اقتصادی، مأموریت پلیس است هرچند تا نقطه ایده‌آل بسیار فاصله داریم و متأسفانه گاهی مانع هم هستیم که باید اصلاح شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تأکید کرد: باید گسترش روابط و هم‌افزایی با فعالان اقتصادی را به جد دنبال کنیم. پلیس امنیت اقتصادی یار و همکار فعال اقتصادی است و باید به درکی درست از یکدیگر برسیم تا منویات رهبری در حوزه اقتصاد، محقق شود.

 

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *