05467281 08e1 4cdd ae3e 93216e00f830 660x330 - اهمیت لوگو برای اهداف برندسازی

اهمیت لوگو برای اهداف برندسازی

پایگاه خبری دنیای برند – با اینکه لوگو تنها یکی از عناصر برندسازی است، اما در اکثر حوزه‌هایی که مربوط به ارتباط با مشتریان و سهامدارن شرکت است، همچون وب سایت، بروشور، نامه‌ها، محصول، بسته‌بندی، تبلیغات، یونیفرم، فروشگاه‌ها و غیره. به وفور ظاهر می شود.

بنابراین لوگوی یک برند می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر گرافیکی در نظر گرفته شود که باعث می‌شود مردم، یک سازمان، محصولات و خدمات آن را به سرعت بشناسند و اغلب نیز، لوگوی برند اولین چیزی است که مردم با آن کسب‌وکار شما را می‌شناسند.

در این مطلب دلیل اهمیت طراحی یک لوگوی جذاب در راستای اهداف برندسازی را بررسی می‌کنیم:

۱- مردم از طریق یک لوگو با طراحی جذاب، به سرعت فرصت شناخت شما را پیدا میکنند و برندتان را به خاطر می‌سپارند.

۲- لوگو یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی است که مشتریان و سهامدارن می‌توانند شما را بشناسند. در صورت شناخت شما از طریق لوگو، افراد برندتان را در تمامی شبکه‌ها و رسانه‌های ارتباطی در عرض چند ثانیه تشخیص خواهند داد.

۳- لوگو، ثبات برند شما را در تمامی شبکه‌های ارتباطی تضمین می‌کند.
در دنیای امروز، کسب‌وکارها و سازمان‌ها در بسترهای مختلفی از جمله وب سایتها، وبلاگها، رسانه‌های اجتماعی، رویدادها اعلامیهها، بروشورها، کارت ویزیتها و غیره خود را عرضه می‌دارند. داشتن یک لوگوی چند منظوره به شما امکان این را می دهد که برند مناسب خود را مدام در تمامی نقاط کانال‌های ارتباطی مختلف نشان دهید.

۴- لوگو، تصویری حرفه‌ای را ترویج می دهد و انتظارات را بالا می برد.
مردم از یک برند انتظار دارند که نمادی حرفه‌ای داشته باشد و این موضوع از لوگو شروع شود. یک طرح خوب از لوگو، که توسط یک طراح متخصص ساخته شده است باعث می شود تا برند شما متمایز و ممتاز باشد و همچنین قابل اعتماد و موثق بنظر برسد. به علاوه، استخدام یک طراح لوگو شانس شما را برای داشتن یک لوگوی منحصر به فرد و خلاقانه که نشانگر هویت برند شما باشد، افزایش می‌دهد.

۵- لوگو، برند شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.
برندها از طریق تغییر و بازی با طرح لوگویشان می‌توانند خود را از رقابت متمایز کنند. روش‌هایی همچون استفاده از رنگ ها‌، شکل‌ها، سبک‌ها و تایپوگرافی‌ برای طراحی لوگو، در نشان دادن ماهیت برند شما و تمایز آن با رقبا بسیار عالی است. انتخاب یک طرح مرتبط برای لوگو همچنین باعث می‌شود تا مردم برند شما را در صنعت به خاطر بسپارند.

۶- لوگو، وفاداری به برند را تقویت می‌نماید و باعث می‌شود شرکت با سهامدارن ارتباطاتی پرشور داشته باشد.

مردم هنگام دیدن لوگوی شما باید فوراً با برندتان ارتباط برقرار کنند. انتخاب یک طرح خوب برای لوگو باعث می‌شود که سازمان شما در حافظه مردم بماند و در نحوه تفکر آن ها نسبت به برند تأثیرگذار خواهد بود. اگر حس مشتریان، کارمندان و یا سرویس‌دهندگان مثبت باشد، لوگو نیز همچون دیگر عناصر استراتژی برند، به ایجاد یک ارتباط پرشور با برند می‌انجامد. در سال ۲۰۱۰ این اتفاق را در برند Gap شاهد بودیم. برند Gap در آن سال تصمیم گرفت لوگوی خود را تغییر دهد و بسیاری از مصرف‌کنندگان آنقدر از طراحی لوگوی جدید ناامید شدند که شرکت تصمیم گرفت همان لوگوی اصلی را استفاده کند.

به عنوان جمع‌بندی باید گفت که یک لوگو به خودی خود یک عنصر گرافیکی است که برند را به تصویر می‌کشد، در حالی که یک برند ترکیبی ست از تمامی جنبه‌های مشهود و نامشهود که نمایانگر سازمان است. بدون برند، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت و صرفاً یک عنصر گرافیکی خواهد بود.

هنگامی که یک لوگوی مناسب با یک استراتژی مؤثر در برندسازی ترکیب شود، باعث می‌شود که شرکت مخاطب خاص خود را به روشی تأثیرگذار پیدا کند و همچنین برندی باثبات و پیشرو در صنعت را می‌سازد. اگر کارآفرین هستید و به دنبال ساخت یک برند جدید هستید، اهمیت طراحی یک لوگوی خوب مطابق با استراتژی کلی برند خود را دست کم نگیرید.

منبع:thebrandingjournal

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …