برند مایکروسافت

لغو تحریم هواوی برای برند مایکروسافت

پایگاه خبری دنیای برند بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا برند مایکروسافت موفق شده مجوز لازم برای ارائه نرم افزار به شرکت چینی هواوی را به دست آورد. این غول نرم افزاری نیز همانند بسیاری دیگر از شرکت‌های آمریکایی، به دنبال قرار گرفتن نام هواوی در لیست سیاه تجاری آمریکا، از همکاری با کمپانی چینی منع شده بود که حال با کسب مجوز از دولت می‌تواند در زمینه فروش نرم افزار، به این همکاری ادامه دهد.

سخنگوی برند مایکروسافت گفت: ۲۰ نوامبر وزارت بازرگانی ایالات‌متحده درخواست مایکروسافت برای مجوز صادرات نرم‌افزارهای بازار انبوه به هواوی را صادر کرد. ما از موافقت این دپارتمان با درخواست خود قدردانی می‌کنیم.

هنوز مشخص نیست که منظور مایکروسافت از “بازار انبوه” چیست، اما این شرکت سابقه فروش لایسنس محصولات محبوبی مانند ویندوز و آفیس به هواوی را دارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که  برند مایکروسافت حداقل قادر به فروش مجدد لایسنس ویندوز به هواوی باشد، که در نهایت باعث خواهد شد این شرکت چینی به کسب و کار خود در حوزه سرور و لب تاپ ادامه دهد. این طور که به نظر می رسد، مایکروسافت تنها شرکتی نخواهد بود که چنین مجوزی را دریافت می‌کند و تعدادی از شرکت‌های آمریکایی دیگر هم اجازه همکاری با هواوی را، هر چند به صورت موقت، به دست خواهند آورد.

پیش از این، هواوی مجبور شده بود عرضه لپ تاپ ویندوزی جدید خود را که قرار بود اوایل سال جاری میلادی در CES Asia رونمایی شود، به تعویق بیاندازد. از طرف دیگر، مایکروسافت هم فروش لپ تاپ میت بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) را متوقف کرده بود.

بیشتر بخوانید:

معرفی برند مایکروسافت (Microsoft)

اما از همه مهم‌تر برای مایکروسافت این است که این شرکت با دریافت مجوز، قادر خواهد بود در زمینه پلتفرم Azure نیز با هواوی همکاری کند. پیش از این، هم مایکروسافت و هم هواوی به واسطه سرورهای ساخت هواوی و لایسنس شده توسط مایکروسافت، پروژه فضای ابری ترکیبی بر پایه پلتفرم Azure را راه‌اندازی کرده بودند. البته با وجود دریافت مجوزهای لازم توسط مایکروسافت، هنوز هم فعالیت هواوی در Azure و حوزه لپ تاپ با پیچیدگی‌هایی روبرو است و این شرکت قادر به تهیه قطعات مورد نیاز خود از شرکت‌هایی مانند اینتل نیست.

مایکروسافت تاکنون در مورد ممنوعیت فروش لایسنس ویندوز به هواوی سکوت اختیار کرده بود و هیچ اظهارنظر خاصی نمی‌کرد. شاید دلیل این آرامش و عدم اعتراض سران مایکروسافت به این علت بوده که مظمئن بودند هواوی هیچ گزینه دیگری نخواهد داشت و در نهایت محبور است دوباره به استفاده از محصولات این شرکت روی بیاورد. در واقع، انبار کردن قطعات سخت افزاری مانند پردازنده های اینتل برای هواوی می‌تواند یک راه‌کار موقت باشد، اما چنین سیاستی را نمی‌توان در مورد لایسنس ویندوز و آفیس اجرا کرد، چرا که ایالات متحده می‌تواند از مایکروسافت بخواهد مجوزها را باطل کند. حال در چنین شرایطی، دریافت مجوز رسمی برای فعالیت مایکروسافت با هواوی می‌تواند برای شرکت چینی بسیار حائز اهمیت بوده و اطمینان خاطر بیشتری برای فعالیت در حوزه لپ تاپ ایجاد کند.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …