حمید زادبوم

لزوم توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط برای افزایش صادرات

نشست شورای مشترک مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با هدف بررسی چارچوب تفاهم‌نامه همکاری این دو سازمان به منظور توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط برای افزایش صادرات برگزار شد.

پایگاه خبری دنیای برند، حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست با تبریک فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: از آنجایی که صنایع کوچک و متوسط در رونق تولید و صادرات نقش مهمی دارند، ضروری است تا در این حوزه اقدامات لازم برای افزایش رقابت‌پذیری و بین المللی شدن صورت گیرد.

وی افزود: به همین منظور انعقاد تفاهم‌نامه سازمان توسعه تجارت ایران با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

زادبوم اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران دارای ظرفیت های زیادی شامل حضور در کمیته های تجاری به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور در پروژه‌های تجاری خارج از کشور و همچنین برخورداری از رایزنان بازرگانی زیاد در این سازمان است که می توان از آنها برای ارتقای صادرات واحدهای تولیدی صنعتی مستقر در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استفاده کرد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: توانمند‌سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی با استفاده از هم‌افزایی و اشتراک‌گذاری منابع و افزایش توان رقابت‌پذیری آنها امری ضروری است.

زادبوم اضافه کرد: علاوه بر این کارگروه توسعه صادرات با الگوگیری از ستاد تنظیم بازار پیگیر حل مشکلات صادرکنندگان و حل و فصل مسائل بنگاه‌های صادراتی است.

در ادامه این نشست مشترک، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از فعال بودن ۸۰ درصد، یعنی بیش از ۳۵ هزار واحد تولیدی از ۴۵ هزار واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی خبر داد و بیان داشت: واحدهای کوچک در قالب خوشه‌های صنعتی ساماندهی شده و تاکنون ۱۰۰خوشه به بهره‌برداری رسیده است و در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه زیرساخت و نقدینگی به توسعه بازار این واحدها کمک کنیم.

وی با تاکید بر مشارکت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ارتقای کیفیت و توان صادراتی واحدهای صنعتی و طبقه بندی آنها و برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت محصولات افزود: با خوشه‌بندی واحدهای صنعتی و تولیدی، این واحدها را به سمت صادرات سوق دادیم و تلاش می کنیم با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده است، ظرفیت‌های صادراتی واحدهای صنعتی بیشتری را در شهرک‌ها فعال کنیم.

گفتنی است : ارائه الگو و پیاده‌سازی برنامه “ارزیابی آمادگی برای صادرات” صنایع کوچک و متوسط، کمک به تدوین مدل و پیاده‌سازی رتبه‌بندی بنگاه های کوچک و متوسط کشور، ارتقای توان رقابت‌پذیری و توانمند‌سازی صنایع کوچک و متوسط با استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های طرفین و تقویت آنها، همکاری برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه بنگاه های کوچک و متوسط ازطریق شناسایی و حمایت از واحدهای خوش‌آتیه و اولویت دادن به واحدهای صنعتی دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای ارائه محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی صادراتی، از جمله اهداف اصلی این تفاهم‌نامه همکاری است.

همچنین ببینید

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 310x165 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *