صادرات محصولات کهگیلویه و بویر احمد

لزوم برند سازی محصولات تولیدی کهگیلویه وبویراحمد برای صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری این استان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی موجب رونق اقتصاد استان می شودگفت:بخشی از تولیدات کهگیلویه وبویراحمد از طریق گمرک سایر شهرها صادر می شود و به همین دلیل در ارقام صادراتی این استان لحاظ نمی شود.

جعفر گوهرگانی با تاکید برپویا تر شدن گمرک استان افزود:تولید کنندگان کهگیلویه و بویراحمد هم میزان محصولات قابل صادرات خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان اعلام کنند تا جمع بندی و جزء آمار صادراتی استان محسوب شود.گوهرگانی ادامه داد: این اقدام علاوه بر ایجاد مشوق برای تولیدکنندگان و ساماندهی صادرات کهگیلویه و بویراحمد سبب تعیین دقیق حجم و ارزش صادرات استان می شود.وی گفت: در این صورت استان می تواند به جایگاه مناسبی در کشور به لحاظ صادرات محصولات غیرنفتی برسد.

گوهرگانی ابراز کرد: تولیدکنندگان استان برای تحقق سند توسعه صادرات، همکاری و تلاش لازم را در هر سه بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی داشته باشند.معاون اقتصادی استانداری با اشاره به نبود صادرکننده شناسنامه دار در استان، افزود: تاجران و افرادی که توان صادرات داشته باشند با جدیت حمایت می شوند.

وی با اشاره به لزوم برند سازی محصولات تولیدی استان، گفت: اقدام های لازم برای برندسازی تولیدات استان و صادرات آنها با برند استانی انجام می شود.گوهرگانی تاکید کرد: به زودی بازدیدی با حضور نماینده شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت،اداره کل استاندارد، گمرک و فرد سرمایه گذار از زمین مورد نظر برای ساخت پایانه صادراتی انجام شود.

معاون استاندار گفت: پس از بررسی ها و امکان سنجی لازم ساخت این پایانه به تصویب می رسد  و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پنجمین استان دارای پایانه صادراتی در کشور شناخته می شود.وی بیان کرد: آن عده از تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی که برای صادرات مشکل کارت بازرگانی دارند باید تا پایان خردادماه امسال نسبت به رفع مشکل خود از سوی اتاق بازرگانی یاسوج اقدام و این مشکل به صورت ویژه برطرف شود.

گوهرگانی بیان کرد: صنوف مستقر در بازارچه صنایع دستی یاسوج تا ۱۰ روز آینده ملزم به ترک این محل هستند.وی افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی استان تا اواخر خردادماه ۹۸ جایگزین این افراد شوند.

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.