e3acdfcc e60f 49b9 b2af 5bb1610b584b

پسته آذربایجان با برند دیگر در بازارهای داخلی و خارجی

یکی از مشکلات عدم وجود صنایع تکمیلی و مرکز فرآوری پسته است و سبب شده تا پسته تولیدی در یامچی با برند و نام دیگر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد.

بخشدار یامچی از راه‌اندازی مرکز فرآوری پسته و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته بندی و ترمینال در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری برند – به نقل از خبرگزاری مهر بهرام ملکی، اظهار داشت: فصل برداشت از باغات بخش یامچی چند روز قبل آغاز شده و پیش بینی  می شود با توجه به نوسانات دمایی و بارش تگرگ در فصل بهار و سال آوری پسته کاهش ۱۵ درصدی داشته باشیم.

وی یامچی را قطب تولید پسته در شمال غرب کشور دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برای جلوگیری از خسارت ناشی از شرایط جوی، سیستم ضد تگرگ در باغ های پسته این منطقه راه اندازی شود که در این مورد برنامه ریزی هایی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با همکاری و هماهنگی کشاورزان انجام شده تا این سامانه در چند نقطه از باغات شهر مستقر کرده و شاهد خسارت قهری طبیعت نباشیم.

وی افزود: کیفیت پسته منطقه یامچی به دلیل شرایط جغرافیایی بسیار بالاست و یکی از مشکلات این حوزه، عدم وجود صنایع تکمیلی و مرکز فرآوری پسته است و همین امر سبب شده تا محصول تولیدی در یامچی به شهرهای دیگر ارسال و با برند و نام دیگر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد.

3243841

بخشدار یامچی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز فرآوری پسته در یامچی انجام و مقدمات کار فراهم‌ شده است و در آینده صنایع تبدیلی و تکمیلی (بسته بندی و ترمینال)ایجاد خواهد شد تا باغداران علاوه بر عرضه محصول خود به صورت نوبرانه وتازه خوری به صورت خشکبار نیز به بازارهای داخلی وخارجی ارائه کنند.

ملکی اذعان داشت: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان مرند به ویژه شهر یامچی به صورت مستقیم به عنوان باغدار در کاشت پسته مشغول به کار بوده که در آینده با توسعه باغات شاهد افزایش شغل های جدید خواهیم بود.

گفتی است، بخش یامچی شهرستان مرند قطب اصلی پسته استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …