آقای محمود کریمی، معاون راهبری شناسا
آقای محمود کریمی، معاون راهبری شناسا

قائل بودن تنوع برای برند در زیر مجموعه های شناسا/ افزایش منابع مالی در اکوسیستم سرمایه گذاری کشور در یک سال آینده

قائل بودن تنوع برای برند در زیر مجموعه های شناسا تا افزایش منابع مالی در اکوسیستم سرمایه گذاری کشور در یک سال آینده در نشست پرسش و پاسخ شرکت شناسا با خبرنگاران مطرح شد.

به گزارش دنیای برند، نشست خبری با موضوع «بیانیه خط مشی سرمایه گذاری شناسا»  با حضور حسین نظربلند، مدیرعامل و عضو هیت مدیره شناسا، سید حمید علوی، معاون سرمایه گذاری شناسا و محمود کریمی، معاون راهبری شناسا برگزار شد و مسئولان این شرکت بعد از تشریح بیانیه و فعالیت های انجام شده توسط زیر مجموعه های این شرکت به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در این نشست در خصوص اگزیت سرمایه ها در ۱۲ سال فعالیت این شرکت پرسش شد و مسئولان در این خصوص افزودند: ما تا الان کمی کمتر از ۲۰۰میلیارد تومان اگزیت داشتیم، بیشتر این اگزیت ها در حوزه مالی بوده است.

همچنین در خصوص اینکه شرایط سرمایه گذاری در این اکوسیستم در یک سال گذشته چطور بوده است، گفتند: در یک سال گذشته ما بیشتر سرمایه گذاران خود را دنبال کرده ایم، اما در اکوسیستم به نظر می آید که وضع منابع رو به بهبودی است، مخصوصاً با قانون جهش تولید دانش بنیان، قفلی که در این چند سال بر روی این اکوسیستم بوده است، برداشته شده و ما حدسمان این است که در یک سال آینده منابع مالی بیشتری در حوزه سرمایه گذاری وجود خواهد داشت.
ABCI7967 1 - قائل بودن تنوع برای برند در زیر مجموعه های شناسا/ افزایش منابع مالی در اکوسیستم سرمایه گذاری کشور در یک سال آیندهمسئولان شناسا در خصوص رویکرد خود در زمینه سرمایه گذاری ۱۴۰هزار میلیارد ریالی تا پایان سال ۱۴۰۷ افزودند: در ۱۲ سال فعالیت این شرکت ۱۸ میلیون دلار بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری شده است و تا پایان امسال به ۳۰میلیون دلار خواهد رسید و تا ۱۴۰۷ از منظر سرمایه گذاری یک پرش چندصد سرمایه گذاری خواهیم داشت، با توجه به نیازهای اکوسیستم بر روی تعداد زیاد مانور نمی دهیم، اما در سال گذشته بر روی ۱۲ استارتاپ در زمینه های مختلف سرمایه گذاری و حمایت کرده‌ایم.
در این نشست نیز مسئولان شناسا در خصوص اهمیت فعالیت های این شرکت در حوزه سلامت گفتند: این شرکت در زمینه تجهیزات سلامت فعال بوده و الان نیز وارد سلامت الکترونیک شده است، تجربه ۲ سال اخیر نشان می دهد سلامت الکترونیک جای کار بسیار دارد، البته فعالیت های ما در این حوزه منطبق است با فعالیت های حوزه سلامت بانک پاسارگاد، بنابراین ما وارد فضای استارتاپی این حوزه شده ایم.
این شرکت برحسب نیاز بیتکو وارد حوزه معدن شده است.

در این نشست نیز محمود کریمی معاون راهبری شناسا در پاسخ به سؤال خبرنگار دنیای برند در خصوص معماری برند برای زیر مجموعه های این شرکت افزودند: تنوع برای زیر مجموعه های شرکت قائل هستیم، چرا که هر کدام از این کسب و کارها ذاتشان می طلبد که با گروه مخاطب اصلی خود به زبان قابل فهم صحبت کنند، بنابراین الزامی که با هویت اصلی شناسا بر آنها قالب شود، نداریم.
وی ادامه داد: به ویژه آنجایی که نیاز به تولد وجود دارد و تا شکل گیری و هویت  برای خود کسب و کار یا مجموعه ای که ایجاد می شود، اتفاق بیفتد.

 

وی گفت : در ۴۵ روز گذشته دیدیم که هویت تصویری اینوستوران کاملا تغییر کرد و در یک بازه طولانی هویت تصویری جدیدی می بینیم، بنابراین این طور نیست که هر کسب و کار ساز خودش را بزند، ولی ربط را پیدا می کنیم و الزامی نداریم که کسب و کارها با هویت تصویری شناسا ارائه شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *