شهر هوشمند

آمریکا به دنبال استاندارد هایی برای سنسورهای “شهر هوشمند”

بخش مدیریت علم و فناوری “وزارت امنیت سرزمینی آمریکا” (DHS)، قصد دارد برای بررسی قابلیت‌های شهرهای هوشمند، یک برنامه آزمایشی را در شهر سنت لوئیس ایالت میزوری آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند و به نقل از دیفنس‌وان، متخصصان امیدوارند که ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا با داشتن قابلیت مکالمه با یکدیگر بتوانند به ایمنی عمومی شهرها کمک کنند.

بخش مدیریت علم و فناوری “وزارت امنیت سرزمینی آمریکا” (DHS)، به تازگی اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی را روز چهارشنبه برای ادغام فناوری‌های شهر هوشمند در شهر سنت لوئیس ایالت میزوری آغاز کرده است. این سازمان تصمیم دارد از این برنامه آزمایشی، برای پژوهش، طراحی و ارزیابی شهر هوشمند استفاده کند.

“نورمن اسپیچر”(Norman Speicher)، مدیر برنامه این پروژه گفت: شهرها در حال حاضر، تحت فشار زیادی قرار دارند. سازمان‌های شهرداری نیز تحت فشار هستند و نیاز به وجود شهرهای هوشمند به شدت احساس می‌شود.

حمایت از گسترش حسگرهای قابل تعامل اینترنت اشیا

از آنجا که شهرها برای محافظت از ایمنی عمومی شهر، به سوی نسل آینده فناوری‌ حرکت می‌کنند، وزارت امنیت سرزمینی آمریکا احساس کرد که باید مطمئن شود این فناوری جدید هوشمند می‌تواند با بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون شهر در ارتباط باشد. این سازمان قصد دارد به استانداردهایی در حوزه ایمنی برسد و از گسترش حسگرهای قابل تعامل اینترنت اشیا حمایت کند.

این برنامه آزمایشی که قرار است در یک مرکز فناوری موسوم به “تی- رکس”(T-REX) در شهر سنت لوئیس اجرا شود، ایده مورد نظر را به عنوان چارچوبی برای ادغام حسگرهای اینترنت اشیا با ابزار دیگر آزمایش می‌کند تا کاربردهای ایمنی را در سطح جامعه مورد بررسی قرار دهد. این برنامه می‌تواند علاوه بر رسیدن به استانداردهای مناسب، روش‌های جدیدی را برای ادغام حسگرهای اینترنت اشیا با خدمات گوناگون ارائه دهد.

تکمیل اطلاعات در دسترس شهرها

در این برنامه، تاثیر فناوری‌های کنونی بر عملکردهای روزانه آزمایش خواهد شد. همچنین، قابلیت این فناوری‌ها برای تقویت ایمنی عمومی در رخدادهای گوناگون مورد بررسی قرار خواهند گرفت. اسپیچر ادامه داد: شهرهای هوشمند می‌توانند اطلاعاتی که در دسترس شهرها قرار دارند را کامل کنند و کارایی آنها را افزایش دهند.

وی افزود: این پروژه جامع می‌تواند مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را به همراه داشته باشد. قرار است مقامات بسیاری از شهرها و سازمان‌ها در نشستی برای صحبت در مورد طرح اصلی و قابلیت‌های این فناوری اقدام کنند. ما در ماه اکتبر گردهم خواهیم آمد تا این برنامه و نقش شهر را در نحوه استفاده از فناوری‌های جدید بررسی کنیم. این نشست، راهی است تا به صورت خلاقانه در مورد این فناوری فکر کنیم و به اثرات و مزایای اجرایی آن پی ببریم.

اسپیچر اضافه کرد: کسانی که از این پروژه سود می‌برند، باید ملاحظات دقیقی در مورد حریم شخصی و ایمنی داشته باشند. من این نکته را بسیار مهم می‌دانم و باور دارم که باید این فناوری را بدون نگرانی در مورد حریم شخصی به کار ببریم.

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …