62123660 660x330 - فعالان حوزه زیستی با نحوه تیم‌سازی و کارآفرینی آشنا می‌شوند

فعالان حوزه زیستی با نحوه تیم‌سازی و کارآفرینی آشنا می‌شوند

در حاشیه برگزاری کنگره بیوشیمی، کارگاهی برای تیم‌سازی و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های زیستی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، هجدهمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی با هدف آشنایی اساتید، محققان و دانشجویان با آخرین دستاوردهای علمی در علوم بیوشیمی و بیولوژی مولکولی، فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش وتجربیات محققان کشورهای مختلف و ایجاد بستر مناسب برای آشنایی، هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات بین دانشجویان و اساتید داخل کشور از ۲ تا ۴ آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

ارتقاء سطح دانش محققان و دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، تشویق پژوهشگران و متخصصان و ایجاد فضای مناسب جهت ارائه نتایج پژوهش‌های آنان و جلب توجه صاحبنظران و سیاستگذاران بخش‌های مرتبط به اهمیت استفاده از دستاوردهای نوین در حوزه بیوشیمی و بیولوژی مولکولی از دیگر اهداف این رویداد است.

در این رویداد صاحبنظران در محورهایی چون “بیوشیمی بالینی و تشخیص مولکولی”، “روش‌های نوین  تشخیصی در آزمایشگاه تشخیص طبی”، “مدیریت در بخش بیوشیمی آزمایشگاه تشخیص طبی”، “بیوشیمی سرطان”، “بیوشیمی تغذیه”، “بیوشیمی داروها”، “نانوبیوشیمی”، “بیولوژی مولکولی” و “بیوشیمی ساختارها” بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

مهیار رفیعی، فعال کارآفرینی و دانش‌بنیان کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، گفت: هجدهمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی در آبان ماه برگزار می‌شود، در این رویداد بخشی را به حوزه دانش‌بنیانی و کارآفرینی اختصاص داده‌اند، از این رو پنلی در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این پنل به مسائلی چون ایده‌پردازی در حوزه بیوشیمی پرداخته می‌شود، اظهار کرد: در اکثر دانشگاه‌های کشور به موضوعاتی چون دانش‌بنیانی و استارت‌آپی توجه چندانی ندارند و آموزش و راهنمایی در حوزه‌های کارآفرینی در دانشگاه جدی گرفته نمی‌شود.

رفیعی تاکید کرد: حوزه کارآفرینی، توجه جدی‌تر و عملیاتی‌تری مسؤولان را می‌طلبد.

این فعال حوزه کارآفرینی با بیان اینکه این کنگره در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در کارگاه کارآفرینی این کنگره در خصوص محورهایی چون ارزش آفرینی، ایجاد ارزش افزوده، نحوه ارائه ایده و تیم‌سازی در حوزه کارآفرینی و دانش‌بنیانی بحث و تبادل نظر می‌شود.

رفیعی، تیم‌سازی و هسته‌سازی را از موضوعات مهم در حوزه کارآفرینی دانست و خاطر نشان کرد: در کارگاه کارآفرینی این کنگره همچنین به موضوع مهم تشکیل شرکت دانش‌بنیان و ملاک‌های ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان پرداخته می‌شود.

وی زمان برگزاری کارگاه کارآفرینی و دانش‌بنیان را روز پنجشنبه، ۳ آبان جاری ذکر کرد و گفت: من به عنوان مدرس در این کارگاه حضور خواهم داشت.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *