برند فرش گیلان

فرش گیلان برند خاصی ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز گفت: ۱۳هزار و ۳۹۶قالی باف در گیلان این فرش‌ها را در کارگاه‌ها و کنج خانه هایشان بافته اند.

مجتبی مهری با اشاره به اینکه در گیلان ۵۸کارگاه قالی بافی متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال قالی بافان گیلانی ۴۳هزار مترمربع دیگر فرش و تابلو فرش ببافند.

وی با بیان اینکه فرش گیلان برند خاصی ندارد گفت: بیشتر فرش‌های گیلان به استان‌های آذربایجان شرقی، قم و تهران فرستاده و از آنجا به کشور‌های حاشیه دریای خزر، اروپا و چین صادر می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: برای حمایت از هنرمندان فرش دستباف از محل اعتبارات سال۹۷، ۳۲میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره به صاحبان ۵۱۳طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف پرداخت شد.

مجتبی مهری با اعلام اینکه ۹هزار نفر از ۱۳هزار و ۳۹۶قالی باف گیلانی تحت پوشش بیمه هستند گفت: امسال برای بیمه کردن قالی بافان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در تلاش برای برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در استان گیلان برای جذب بیشتر سرمایه گذران و تجار در این عرصه هستیم.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.