برند اپل

فرانسه خواستار حذف محدودیت‌های برند اپل

دولت فرانسه به‌تازگی از برند اپل درخواست کرده تا محدودیت‌های مربوط به دسترسی بلوتوث را در آیفون‌ها حذف کند که این مسئله مشخصاً برای بهبود روند کارکرد اپلیکیشن ردیاب ویروس کرونا مربوط است.

پایگاه خبری دنیای برند، فرانسه به‌تازگی یک اپلیکیشن ردیاب و شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را توسعه داده که با سیستم ارتباطی بلوتوث کار می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از بلوتوث ارتباط نزدیک افراد با یکدیگر را شناسایی می‌کند و تاریخچه مربوط به این اطلاعات را ذخیره‌سازی می‌کند.

دولت فرانسه از طریق این اپلیکیشن می‌تواند افرادی را که با مبتلایان به کووید ۱۹ ارتباط نزدیک داشته‌اند را شناسایی کند و به آن‌ها هشدارهای مربوط به قرنطینه خانگی یا مراجعه به مراکز پزشکی را بدهد. با این حال محدودیت‌های بلوتوث در آیفون باعث شده تا این اپلیکیشن به درستی در تلفن‌های هوشمند برند اپل کار نکند.

وزیر فناوری فرانسه به‌تازگی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که این کشور از روز ۱۱ می به صورت رسمی استفاده از این اپلیکیشن را آغاز می‌کند و به همین دلیل دولت فرانسه برای برند اپل در زمینه رفع این محدودیت‌ها ضرب العجل در نظر گرفته است.

یکی از سخنگویان برند اپل به بلومبرگ اعلام کرده که این شرکت احتمالاً طی همکاری خود با گوگل API مربوط به ردیابی ویروس کرونا را توسعه می‌دهد و خارج از این چارچوب به هیچ یک از مقامات دولتی پاسخگو نیست.

بر این اساس دولت فرانسه برای ارائه این قابلیت و رفع محدودیت‌های بلوتوث حتماً باید از API مشترک توسعه داده شده توسط برندهای گوگل و اپل استفاده کند.

برندهای اپل و گوگل در دهم آوریل اعلام کردند که در حال توسعه یک API ویژه برای ردیابی ویروس کرونا از طریق بلوتوث در تلفن‌های هوشمند هستند و در آینده نزدیک و مشخصاً ماه می، آن را به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهد.

منبع: بلومبرگ

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x