برند گوگل

غول فناوری در چنگال ایتالیا: گوگل به پرداخت یک میلیارد یورو مالیات و جریمه محکوم شد!

در اقدامی قاطع، ایتالیا غول فناوری گوگل را به پرداخت یک میلیارد یورو مالیات و جریمه های مربوط به فعالیت هایش در این کشور موظف کرد. این حکم که بر اساس گزارش سه منبع آگاه صادر شده است، ضربه ای سنگین به گوگل محسوب می شود و می تواند پیامدهای مهمی برای سایر شرکت های فناوری چند ملیتی در اروپا داشته باشد.

به گزارش دنیای برند به نقل از مهر، این در حالی است که ۷ سال قبل شرکت آمریکایی یک دعوی حقوقی مربوط به مالیات را با مقامات این کشور تسویه کرد.

سخنگوی گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: ما از تمام قوانین مالیاتی در تمام کشورها محل فعالیت مان از جمله ایتالیا پیروی می کنیم. ما با مقامات همکاری خواهیم کرد. به گفته منابع آگاه آژانس درآمد ایتالیا فرایند تهاجمی را علیه گوگل آغاز کرده که احتمالا به تسویه یا دعوی قضایی منجر می شود.

در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی تحقیقی درباره گوگل آغاز شد که مربوط به ادعاهای مالیاتی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی بود. این تحقیق نیز مانند نمونه پیشین به رهبری دادستان میلان آغاز شده و طی آن گوگل به نپرداختن مالیات بر درآمد در ایتالیا متهم شده بود. اما این بار مبنای ادعاها مختلف است.

به نقل از رویترز، در سال ۲۰۱۷ میلادی گوگل ۳۰۶ میلیون یورو پرداخت کرد زیرا با توجه به پرسنل فعال گوگل در ایتالیا تایید شد که یک مقر دائمی در این کشور دارد.

همچنین ببینید

when does ios 17 4 come out 1 910x600 1 310x165 - برند اپل ظاهراً توسعه iOS 19 با نام رمز «شانس» را آغاز کرده است

برند اپل ظاهراً توسعه iOS 19 با نام رمز «شانس» را آغاز کرده است

اپل توسعه آپدیت‌ iOS 19 و همچنین watchOS 12 ،macOS 16 و visionOS 3 را برای عرضه در 2025 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *