E1F47D94 221F 4A6D B2CB 309AE03C69C6 660x330 - صادرات گلیم نقش برجسته، برند ملی استان ایلام

صادرات گلیم نقش برجسته، برند ملی استان ایلام

گلیم نقش برجسته مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند– به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالمالک  شنبه زاده افزود: در شش ماهه ‌نخست امسال بر اساس آمار دریافتی از گمرک استان،محصولات مختلف صنایع دستی به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق  صادر شده است که گلیم نقش برجسته  جاجیم و نمد از مهمترین  اقلام صادراتی به این کشور بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته که بیش از ۶ میلیون دلار بوده درصد قابل توجهی افزایش داشته است،تصریح کرد: صنایع دستی استان دارای قابلیتهای ممتازی برای صادرات می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در میان اقلام صادر شده گلیم،جاجیم،حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص دادند.

شنبه زاده ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد:این هنر صنعت در سال ۶۷ در   فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده‌ای از صادرات صنایع دستی استان را نیز به خود اختصاص داده است.

شنبه زاده خاطرنشان کرد:هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه  با ۳۳رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم وغیر مستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.

همچنین ببینید

اپلیکیشن تلوبیون

تلاش مدیران برای بازگرداندن قابلیت دانلود به اپلیکیشن تلوبیون

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرعامل تلوبیون گفت: در حال تلاش برای توسعۀ زیرساخت هستیم، با …