جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین

شیرینی سنتی قزوین باید برند شود و جایگاه صادراتی داشته باشد

قزوین- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برای معرفی ظرفیت های این محصول صادراتی در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی علیخانی در جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره باقلوای قزوین که ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد گفت: اگر سال های گذشته را مرور کنیم شاید چیزی در ذهن مردم از توانمندی این منطقه نبود اما ۵۴ سال پایتختی و داشتن بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی نشان می دهد قادریم از استانهای شاخص جلوتر باشیم اما چون تبلیغات خوبی نداشته ایم از ظرفیت ها غفلت شده است.

وی بیان کرد: با جشنواره های روز قزوین بتدریج در حال پیدا کردن جایگاه خود هستیم و خیلی جاها نخواستیم این اتفاق رخ دهد در حالی که همه می دانند باقلوای قزوین ظرفیت معرفی و حتی صادرات را داریم که برای آن اقدام نشده است و فقط قزوینی ها از شیرینی سنتی و باقلوا اطلاع دارند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - شیرینی سنتی قزوین باید برند شود و جایگاه صادراتی داشته باشد

تقویت استارت آپ ها در حوزه گردشگری

علیخانی بیان کرد: یک کمیسیون گردشگری راه اتدازی شده و باید کار توسط بخش خصوصی انجام شود و رویکرد ما توریسم درمانی و تقویت استارت آپ ها در حوزه گردشگری است و باید آن را محور امور قرار دهیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین یادآورشد: موضوع پایتخت صفویه از سوی سه استان مطرح شده اما کار نباید عجولانه باشد تا به نتیجه خوبی برسیم.

وی در خصوص جشنواره باقلوای قزوین هم گفت: اگر جشنواره باقلوا درهفته قزوین باشد یک امتیاز دارد اما اگر تراکم برنامه باشد باید یک روز دیگر انتخاب شود تا تحت تاثیر سایر فعالیتها قرار نگیرد و بتوانیم در یک روز کامل با برنامه های متنوع به هدف برسیم.

مکان برگزاری جشنواره باقلوای قزوین

علیخانی یادآورشد: لازم است در برگزاری این جشنواره اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد و انتخاب مکان نیز بهتر است در سعدالسلطنه و مکان های تاریخی باشد تا جذابیت کار دو چندان شود.

وی بیان کرد: شاید در روز قزوین نتوانیم بخوبی به همه ابعاد شیرینی سنتی و باقلوای قزوین توجه کنیم اما پیشنهاد می شود با تشکیل یک کارگروه تخصصی به همه ابعاد آن توجه شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین باید برند شود و جایگاه صادراتی داشته باشیم و در کنار معرفی ظرفیت ها لازم است به امور جانبی مانند بسته بندی و کیفی سازی تولید هم توجه داشته باشیم.

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.