گل و گیاه محلات

شهرستان محلات در حوزه تولید گل و گیاه به عنوان یک برند

رودسر- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار هکتار فضای گلخانه ای اعم از باز و بسته در کشور وجود دارد، گفت: ۶۰۰ هزار تن محصول در این فضا تولید می شود.

محمد علی طهماسبی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه گل و گیاه در چابکسر شهرستان رودسر با اشاره به ظرفیت نمایشگاه‌های گل و گیاه، اظهار کرد: امروز شهرستان محلات در حوزه تولید گل و گیاه به عنوان یک برند محسوب می‌شود.

طهماسبی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به حوزه تولیدات گل و گیاه، افزود: برپایی نمایشگاه‌های گل و گیاه می‌تواند زمینه رشد و ارتقای این بخش را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ایران بیش از ۷ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای اعم از باز و بسته دارد، گفت: ۶۰۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در ایران تولید می‌شود که این میزان می‌تواند مصارف دنیا را تأمین کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این میزان فضای گلخانه‌ای می‌تواند بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته باشد.

لزوم توجه به آموزش و کسب مهارت در پرورش گل و گیاه

در ادامه این مراسم استاندار گیلان نیز نبود آموزش و مهارت را مهم‌ترین مشکل در حوزه پرورش گل و گیاه عنوان و اظهار کرد: باید برای رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی این حوزه به آموزش و کسب مهارت توجه بیشتری شود.

مصطفی سالاری با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد تنوع در پرورش ارقام گل و گیاه، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه باید سهم خود را از بازار گل و گیاه به دست آوریم.

وی بابیان اینکه بهای تمام شده گل و گیاه به موارد مختلف بستگی دارد، ادامه داد: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید نشست‌های کارشناسی برگزار شده و با تعیین قیمت مناسب زمینه رقابت پذیری در این حوزه ایجاد شود.

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه چابکسر در قالب ۷۴ غرفه از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه امسال برپا شده است.

منبع: مهر

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …