19429838 525 660x330 - شبکه‌های رادیویی ایران و انتخاب مناظرات را پخش می‌کنند

شبکه‌های رادیویی ایران و انتخاب مناظرات را پخش می‌کنند

رضا کوچک‌زاده تهمتن، دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب در نشست خبری معرفی برنامه‌های انتخاباتی معاونت صدای رسانه ملی به تشریح برنامه‌ها پرداخت و گفت: بهمن و اسفند سال ۱۳۹۴ اولین تجربه تاسیس رادیو انتخاب داشتیم. تا امروز تجربه چند شبکه مختلف رادیویی ویژه انتخابات را پشت سر گذاشتیم. بعد از شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشور و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی ستاد انتخابات رادیو شکل گرفت و متناظر با آن دستورالعمل برنامه‌سازی رادیو آماده و دستور راه اندازی رادیو انتخاب صادر شد.

کوچک‌زاده تهمتن ادامه داد: از پنجم خرداد شاهد راه اندازی رادیو انتخاب بودیم و این رادیو تا یک روز بعد از برگزاری انتخابات (۹ تیر) ادامه خواهد داشت. تجربه چند دوره برگزاری رادیو انتخاب ما را به سطح جدیدی از ارتباط‌گیری با مخاطب رسانده، که شامل ارتباط مردم با مردم، مردم با مسئولین، مسئولین با مسئولین و مسئولین با مردم است. تلاش کردیم در سطح مردم با مردم و مردم با مسئولین تصویری از آنچه که مردم از رئیس جمهورشان انتظار دارند، طراحی کنیم. 

دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا هدف از راه اندازی رادیو انتخاب را برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت بالا دانست و افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جزو رویکرد‌های اصلی رادیو انتخاب است. رسانه‌های معاند با به راه انداختن جنگ‌های ترکیبی، شناختی و … به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی هستند. ما تلاش کردیم اهداف رسانه‌های معاند را خنثی کنیم. یکی از راهبرد‌های محوری رادیو انتخاب امیدافزایی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با هدف مشارکت پرشور انتخاباتی است.

وی درباره ساختار برنامه‌ها برای پوشش انتخابات توضیح داد: هفت عنوان برنامه کمربندی برای رادیو انتخاب تعریف کردیم، که از ۶:۳۰ دقیقه صبح شروع شده و تا ۰۰:۰۰ شب ادامه دارد. برخی از برنامه‌های شبکه گفت‌گو محور بوده است. تلاش کردیم از ظرفیت‌های جذاب برنامه‌سازی در رادیو انتخاب استفاده کنیم. برنامه‌های گفتگو محور در پنج سرفصل کلان همچون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علم و فناوری است، تا بتوانیم انتظارات نظام کارشناسی کشور و مردم را از دولت آینده داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مناظرات رادیویی ریاست جمهوری از کدام شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد؟ گفت: برنامه‌های مناظراتی سیما به صورت زنده و همزمان از رادیو ایران و رادیو انتخاب پخش خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا درباره دو مستند رادیویی به مدت ۳۰ دقیقه که برای نامزد‌ها درنظر گرفته شده، گفت: بنایمان بر این بود از دو مستند تلویزیونی در شبکه‌های رادیویی استفاده کنیم. اما پخش مستند تلویزیونی در رادیو ممکن است پیام را کامل را منتقل نکند. هر کدام از نامزد‌ها دو مستند رادیویی تولید می‌کنند و بر اساس جدول پخشی که ستاد انتخابات سازمان مشخص می‌کند، در اختیار شبکه‌ها می‌گذارند.

مدیر رادیو انتخاب در پاسخ به این سوال که مجری مناظرات رادیویی چه کسی خواهد بود؟ گفت: ما امروز فهرست مجریان شبکه‌ها را درخواست دادیم. قرار بر این بود که هر شبکه رادیویی مجری خاص خود را پیرامون موضوع اختصاصی معرفی کند. پیش فرض‌مان این است که مجری شاخص شبکه‌های رادیویی کمک موثری به برنامه‌های انتخاباتی می‌کنند. بعد از جمع‌بندی، فهرست مجریان و عوامل برنامه‌ها معرفی خواهد شد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

19512029 570 310x165 - ماجرا‌های لوک خوش شانس در شبکه تهران 

ماجرا‌های لوک خوش شانس در شبکه تهران 

 لوک خوش شانس (Lucky Luke) در ژانر اکشن – کمدی – ماجراجویی محصول مشترک کشور‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *