نام تجاری

سه نام تجاری زعفران در لرستان ثبت شد

پایگاه خبری دنیای برند، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هفت فقره جواز تاسیس واحد بسته‌بندی زعفران در استان صادر و تاکنون سه نام تجاری (برند) در این راستا ثبت شده است.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت و گو با ایرنا افزود: ” طلای سرخ، لاهور و نازنین” نام های تجاری ثبت شده زعفران در لرستان هستند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت زعفران لرستان ۴۲۰ هکتار با تولید یکهزار و ۴۰۰ کیلوگرم محصول است که با توجه به کیفیت محصول استان نسبت به سایر نقاط کشور، خواهان توسعه کشت زعفران در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه کشت زعفران به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز در همه شهرهای لرستان انجام می‌شود اظهار داشت: پیاز زعفران در سال اول و دوم کشت، پس از آن در سال دوم ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم پرچمگیری می شود و تا سال سوم میزان برداشت تا ۲کیلوگرم است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه متوسط برداشت زعفران در هر هکتار پنج تا هشت کیلوگرم است گفت: زعفران سالانه در خردادماه و شهریورماه کاشت می شود و محصول لرستان از نظر کیفیت بسیار مرغوب است .

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی افزود: سودآوری زعفران ۱۰برابر کشت گندم است و باتوجه به نیاز کم این محصول به آب و همچنین قابلیت کاشت در زمین های غیرقابل کشت، کشاورزان می توانند با کسب آگاهی از نحوه کاشت، داشت و برداشت به کشت این محصول پررونق مشغول شوند.

وی تصریح کرد: پارسال نخستین زنجیره ارزش تولید زعفران در شهرستان سلسله لرستان ایجاد شد تا علاوه بر کسب سهم این محصول در سبد صادراتی کشور و رونق اقتصادی زعفرانکاران، برندسازی و بازاریابی حرفه‌ای آن در دستور کار گیرد.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x