برند

سبقت برند هوآوی در فروش تلفن‌های هوشمند از برند سامسونگ

برند کره‌ای‌ سامسونگ در ۹ سال گذشته بیشترین فروش تلفن‌های هوشمند را در جهان داشت اما امسال برای نخستین بار برند چینی هوآوی در فروش تلفن‌های همراه از رقیب کره‌ای خود پیشی گرفت.

پایگاه خبری دنیای برند، موسسه تحقیقاتی کانالیز Canalys مستقر در سنگاپور روز پنجشنبه ۹ مرداد (۳۰ ژوئیه) در تازه‌ترین گزارش خود تائید کرد که برند چینی هوآوی در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ در فروش تلفن‌های هوشمند از سامسونگ جلو زده است.

طبق داده‌های موسسه کانالیز برند هوآوی در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ در مجموع ۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار و برند سامسونگ ۵۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن هوشمند فروخته است.

موسسه کانالیز همچنین گفته است برای نخستین بار در ۹ سال گذشته برند سامسونگ نتوانسته در بازار جهانی جایگاه خود را به عنوان بزرگترین فروشنده تلفن‌های همراه حفظ کند.

اگرچه تحریم‌های آمریکا علیه برند هوآوی فعالیت این ّرند را در خارج از چین محدود کرده اما هوآوی در بازار داخلی بیشترین فروش را داشته است. برند هوآوی بیش از ۷۰ درصد از تلفن‌های هوشمند فروخته شده در بازار چین را در انحصار خود دارد.

به کانال پایگاه خبری دنیای برند در تلگرام بپیوندید

بن استنتون، تحلیل‌گر Canalys گفته است که برند هوآوی پس از بحران کرونا از بهبود اقتصاد چین سود برده است. برند هوآوی روز پنجشنبه ۹ مرداد موفقیت خود را نشانه “قابلیت فوق‌العاده برای مقاومت” دانست.

مو جیا دیگر تحلیل‌گر Canalys اما گفته است بازارچین به اندازه کافی برای حفظ موقعیت هوآوی در بازار  تلفن‌های همراه کافی نیست. به گفته این کارشناس در سه ماهه دوم تقریباً یک سوم فروش خارج از کشور هوآوی کاهش یافته و شرکای تجاری در بازارهای مهمی مانند اروپا با احتیاط ‌‌شدند و به شرکت‌های دیگر روی آوردند.

برند هوآوی به عنوان عرضه کننده شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات هم فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر شنژن چین قرار دارد. این شرکت چندملیتی چینی ۱۸۰ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد.

آمریکا این برند چینی را به فعالیت‌های مشکوک و جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات متهم کرده است. مقامات چینی و مسئولین هوآوی ولی این اتهامات را رد کرده‌اند.

دولت آمریکا فعالیت‌های این برند چینی را در خاک خود عملا تعطیل کرده و همکاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت را منع کرده است. آمریکا همچنین به کشورهای هم‌پیمان خود فشار می‌آورد تا همکاری خود با هوآوی را محدود کنند.

تلفن‌های هوشمند برند هوآوی تاکنون از سیستم عامل اندروید شرکت آمریکایی گوگل استفاده کرده است اما شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل مجاز به همکاری با هوآوی نیستند و این موضوع باعث شد فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی در بسیاری از کشورهای جهان کاهش یابد.

بی‌اعتمادی در غرب به هوآوی

برند هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه تجهیزات مربوط به نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G در صدر شرکت‌های ارائه‌کننده در بازار جهانی ایستاده است.

اما بسیاری از کشورهای غربی به هوآوای به دیده تردید می‌نگرند. برخی کارشناسان بر این تصورند که هرچند هوآوی یک برند خصوصی است اما در نهایت مجبور به پیروی از دستورالعمل‌های رهبری حزب کمونیست چین است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این برند را در لیست سیاه شرکت‌های ممنوعه در امر تجارت با آمریکا قرارداد؛ تنها مواردی که مجوز ویژه داشتند، از این دستور مستثتنی شدند.

پایان

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *