ادنل

سایت ادنل چگونه متولد شد ؟

پایگاه خبری دنیای برند، زمانی که به حیطه تبلیغات محیطی پا گذاشتیم چالش های زیادی رو پیش روی خودمون دیدیم و با کمی تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدیم که این چالش ها بین همه کسب و کار ها مشترک هست از این رو ادنل متولد شد تا جوابی برای رفع این چالش ها و آسان کردن روند اجاره تبلیغات باشه.

خیلی ها از من سوال می کنند که چی شد که ایده سایت بزرگی مثل ادنل به ذهن من رسید ؟

پیش از اینکه من وارد عرصه تبلیغات محیطی بشم سایتی با نام اکباتان آنلاین رو تاسیس کردم و یک فضای تبلیغات آنلاین رو برای مردم محله اکباتان رقم زدیم ، استقبال های زیادی از این سایت شد و نقطه اتصالی بین کسب و کار های محلی و مردم محله شدیم. به همین دلیل تیم ما علاقه مند تر شد تا در حوزه تبلیغات و به ویژه تبلیغات محلی پویاتر عمل کنه .

حذف واسطه ها
وقتی وارد بازار تبلیغات محیطی شدیم با یک بازار بی در و پیکر مواجه شدیم. بیلبوردهای تبلیغاتی که به بازار سیاه واسطه گران تبدیل شده بودن و با نرخ های دلالی ۲۰ درصد و ۳۰ درصد سود به اجاره داده می شدن.به این ترتیب که اگه می گفتی از فلان شرکت بزرگ تماس گرفتم نرخ بالایی می دادن واگه یه کسب و کار کوچیک بودی نرخ پایین تری می دادن .
خب چطور می شد جلوی این بی عدالتی و بازار دلالی رو گرفت ؟ جواب ، ادنل بود. می بایست یه دایرکتوری ایجاد بشه و برای تابلو های تبلیغاتی نرخ ثابت و مشخص بشه و این شفاف سازی در امر تبلیغات محیطی بوجود بیاد.

معرفی فضاهای تبلیغاتی
از طرفی تعداد زیادی فضاهای تبلیغاتی و رسانه های محیطی در شهر بود که مورد غفلت واقع شده بود،

4 56 - سایت ادنل چگونه متولد شد ؟
از خودم پرسیدم چرا مردم بیلبورد و استرابورد رو خوب اجاره می کنن ولی تابلو بلک لایت های مراکز خرید که پاخور بالایی هم داره اونقدر مورد استقبال قرار نمیگیره ؟
بعد از تحقیق و بررسی به این  جواب رسیدم که خیلی ها از وجود چنین رسانه هایی اطلاع ندارن ! خب چطوری میشه کسب و کار ها رو از وجود اینهمه فضای تبلیغاتی مطلع کرد ؟
باز هم جواب ادنل بود.می بایست آرشیوی از فضاهای تبلیغاتی ایجاد می کردیم و رسانه های تبلیغاتی رو به نمایش میذاشتیم .
در ادامه هم برای سهولت کار پنل کاربری ایجاد کردیم تا صاحبان رسانه های تبلیغاتی بتونن به راحتی تابلو تبلیغاتی خودشون رو ثبت کنن و در معرض دید قرار بدن.

 

یکپارچه سازی رسانه های تبلیغاتی
همینطور که در شهر رانندگی می کردم یه تابلو تبلیغاتی نظر منو جلب کرد ، چون موقعیت خیلی خوبی داشت و به نظر میومد نرخ بازدید بالایی هم داشته باشه ! از خودم پرسیدم اگه من بخوام این تابلو تبلیغاتی رو اجاره کنم باید به کجا سر بزنم ؟
سوال بعدی که در ذهنم اومد این بود که هزاران فضای تبلیغاتی این چنینی توی شهر وجود داره که هر کدوم برای یک شرکت یا فرد هست ، در این صورت از کجا بدونم که کدوم تابلو به کی تعلق داره ؟ و در نهایت متوجه شدم این هم یکی از چالش های پیش روی کسب و کارهایی هست که قصد تبلیغات دارند.

23 4 - سایت ادنل چگونه متولد شد ؟
از طرفی خودم رو به جای یک کسب و کار کوچیک گذاشتم ، از کجا باید میفهمیدم چه موقعیت های تبلیغات محیطی در محدوده خدمات رسانی من وجود داره ؟
جواب این بود که باید با اتوموبیل دور میزدم و تابلو های تبلیغاتی رو پیدا می کردم !
پس بخشی در ادنل باید اضافه می شد که یک فیلتر بر اساس شهر ، نوع رسانه تبلیغاتی ، خیابان یا میدان بود تا افراد به راحتی بتونن در هر منطقه که مایل به تبلیغات هستند رسانه های تبلیغاتی رو شناسایی کنن.

ارائه خدمات غیر حضوری

یه سوال دیگه ای که به ذهنم رسید این بود که چطور میتونیم ، کار اجاره تبلیغات محیطی رو به شکل غیر حضوری کنیم ! خودم رو جای مسئول فروش یک شرکت بزرگ گذاشتم که تمایل داره در سطح کشور تبلیغات انجام بده ! این کار چطوری ممکنه ! یا باید برای اجاره تبلیغات، تیم بازار یابی به صورت حضوری به شهرستان های مراجعه کنه و یا از طریق نمایندگی های شهرستان اقدام کنه …. در حالت اول که زمان و انرژی زیادی تلف می شد و در حالت دوم هم انسجام کمپین تبلیغاتی زیر سوال می رفت.
ما چطور می تونسیتم با ادنل فاصله ها رو کم کنیم ؟ جواب ما این بود که فضایی رو ایجاد کنیم که شرکت هایی که قصد رزرو تابلو تبلیغاتی دارند با صاحبان رسانه های تبلیغاتی بتونن مکاتبه آنلاین داشته باشن و بدون مراجعه حضوری به راحتی تابلو تبلیغاتی خودشون رو اجاره کنند.
در این بین اعطای پنل کاربری رایگان به مشتری ها هم یکی از ایده های ما بود که به راحتی و بدون دردسر بتونن فضاهای تبلیغاتی خودشون رو مدیریت کنن.
 ارائه مقالات علمی در وبلاگ

بسیاری از کمپانی های بزرگ تیم فروش و بازاریابی دارند و تخصص های کافی هم در زمینه تبلیغات محیطی دارند اما کسب و کار های نو پا و کوچک نه دانش و نه سرمایه کافی برای جذب نیروی متخصص رو دارند بنابراین چطور می تونن خودشون رو مجهز به علم تبلیغات بکنن !؟
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که به یک مرجع علمی در زمینه تبلیغات و بازاریابی تبدیل بشیم تا در عین حال که خدمات دایرکتوری رسانه های تبلیغاتی رو ارائه می دیم بتونیم اطلاعات رایگان و مفیدی رو در اختیار کاربران قرار بدیم پیرو این ایده وبلاگ ادنل هم متولد شد.

ما در ادنل سعی کردیم تنوع بالایی از رسانه های تبلیغاتی نظیر نمایشگر های شهری ، لمپوست بنر ، استرابورد ، بیلبورد ، کانتر تبلیغاتی ، بیلبورد سه وجهی ، لایت باکس و بنر های دور وید و غیره داشته باشیم . از طرفی سعی کردیم از کلیشه ها خارج بشیم و فضاهای نوین تبلیغاتی مثل تبلیغ در هایپر مارکت ها ، مجتمع های تجاری ، ایستگاه های مترو ، سینما ، باشگاه و غیره رو که از دید بسیاری دور مونده شناسایی و به چرخه تبلیغات محیطی وارد کنیم .
در سایت ادنل می تونید به هر آنچه که برای یک کمپین تبلیغاتی احتیاج دارید دسترسی پبدا کنید یک منبع منسجم از رسانه های محیطی این امکان رو به شما میده تا کمپین منسجم تر و با برنامه تری رو تجربه کنیدو لذتش رو ببرید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *