زنجان برند جشنواره‌های بین‌المللی

زنجان برند جشنواره‌های بین‌المللی است

زنجان-شهردار زنجان گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، زنجان در برهه کنونی به برند جشنواره‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسیح الله معصومی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی در خصوص برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو بابیان اینکه زنجان یکی از شهرهای پیشرو در برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی است، افزود: شهرداری زنجان نیز همه تلاش خود را برای اینکه این جشنواره‌ها به بهترین شکل ممکن در زنجان برگزار شود، به‌کار خواهد گرفت.

وی از گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌تری زیرساخت‌های درآمدزایی در عصر حاضر یادکرد و با یادآوری اینکه بر همین اساس توسعه زیرساخت‌های گردشگری، از رویکردهای اصلی مجموعه شهرداری زنجان به شمار می‌رود، تصریح کرد: بی‌تردید به هر میزان که در توسعه این زیرساخت‌ها همت جمعی داشته و کارهای ماندگاری انجام دهیم، به همان اندازه نیز در کسب درآمد از این طریق موفق خواهیم بود.

معصومی با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری مختص زنجان نبوده و در مدیریت کلان کشور نیز به این مهم توجه ویژه‌ای شده است، ادامه داد: در بودجه‌ریزی و کسب درآمد، نگاه‌های متفاوتی به بخش‌های مختلف وجود دارد، به همین خاطر تلاش کردیم تا یکی از این نگاه‌های متفاوت در عرصه گردشگری باشد؛ چراکه معتقدیم اگر این نگاه را تقویت کنیم، در کسب درآمد نیز موفق و متکی به سایر بودجه‌ها نخواهیم بود.

شهردار زنجان بابیان اینکه مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های عرصه گردشگری، مطرح‌شدن در مقیاس جهانی است و زنجان توانسته است در این عرصه با برگزاری چندین جشنواره بین‌المللی، گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد، اظهار کرد: امروز زمان آن فرارسیده است که به هر طریق ممکن که می‌توانیم، به معرفی شهر و منطقه خود در مقیاس جهانی اقدام کنیم و معتقدیم یکی از این برنامه‌ها، همین جشنواره بین‌المللی غذای اکو است.

معصومی با اشاره به اینکه باهمت میراث فرهنگی زنجان، امروز شاهد برگزاری جشنواره‌هایی در این شهر هستیم که نام زنجان را در مقیاس بین‌المللی بر سر زبان‌ها انداخته است، یادآور شد: امروز زمان آن نیست که بنشینیم و اوج گرفتن جوامع را در زمینه‌های مختلف نظاره‌گر باشیم، در برهه کنونی که رقبای جهانی به‌سرعت از یکدیگر پیشی می‌گیرند، ما نیز باید با پررنگ‌تر دیدن چنین برنامه‌هایی در این عرصه، عرض‌اندام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تداوم برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در زنجان یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: با نیم‌نگاهی به برنامه‌هایی که درگذشته و در این راستا برگزارشده، درمی‌یابیم که جشنواره‌هایی چون آش و غذای اکو که با حضور سفرای کشورهای مختلف منطقه اکو و جاده ابریشم برگزار می‌شود، توانسته است زنجان را در این عرصه صاحب‌نام کند.

منیع: اقتصاد ایران

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.