رویداد THL

رویداد THL دانشگاه علوم پزشکی تهران

رویداد بین المللی THL برای تحول در حوزه ی سلامت دیجیتال در کشور، ایجاد بستری برای توسعه ی فناوری های جدید و صادرات آن ها، در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

پایگاه خبری دنیای برند، اولین رویداد بین‌المللی THL با هدف صادرات غیرنفتی در حوزه سلامت دیجیتال، به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، یکشنبه ۲۷ مردادماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این رویداد یک‌روزه مدیران کسب‌وکارها، استارت‌آپ‌ها، جمعی از مدیران دولتی و نزدیک به ۶۰ غرفه استارت‌آپی حضور داشتند. THL به معنای تکنولوژی سلامت و زندگی است و این رویداد با هدف عرضه نوآوری و فناوری در حوزه سلامت برگزار شد. هدف اصلی این رویداد، تبادل دانش فنی میان شرکت و استارتاپ های این حوزه و سرمایه گذاری روی طرح ها است. THL تلاش می کند تا علاوه بر معرفی فناوری های روز، سلامت مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان داخلی و خارجی متصل و ارائه کند.

اهمیت تجاری سازی پژوهش های داخلی

در مراسم آغازین این رویداد، حسین وطن پور، مدیر دفتر توسعه ی فناوری سلامت وزارت بهداشت از اهمیت تجاری سازی بسیاری از پژوهش های داخلی صحبت کرد؛ جایی که با وجود انجام امور تحقیقاتی، بسیاری از فناوری های و محصولات هنوز وارداتی هستند. وی روی مسئله ی تبدیل به تولید کننده ی فناوری در حوزه ی سلامت تأکید کرد و تعیین بودجه ی لازم برای تقویت زیرساخت ها را ضروری دانست. وطن پور در این خصوص گفت: با تبدیل شدن به تولید کننده ی فناوری و محصولات حوزه ی سلامت می توانیم صرفه جویی ۷۹۰ میلیون دلاری در سال داشته باشیم. وی در ادامه، در خصوص لزوم همراهی جامعه ی پزشکی با فناوری های نوین حوزه سلامت گفت: سرعت بالای فناوری های ارتباطی در کنار نگرانی های حفظ امنیت و حریم خصوص بیمار باعث شده است تا موفق به همراهی خود با حوزه دیجیتال شویم. اما نباید در این خصوص مقاومت کنیم و تنظیم آیین نامه از اهمیت زیادی برخوردار است. سالانه ۴۴۰ هزار خطای پزشکی در ایالات متحده رخ می دهد که با حضور پزشکی دیجیتال قادر به رفع این معضل خواهیم بود.

ایشان اذعان داشتند در طول ۱۰ سال گذشته حمایتهای زیادی از فناوران شده و موفق به ساخت تجهیزات پزشکی در کشور و حتی بخش صادرات این تجهیزات داشته ایم.

IMG 0156 1024x682 - رویداد THL دانشگاه علوم پزشکی تهران

حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه ها

در ادامه، جلیل کوهپایه، مدیر دانشگاه علوم پزشکی ایران به صحبت درخصوص اهمیت حرکت به سوی محصولات دانش بنیان در حوزه ی سلامت پرداخت. دانشگاه علوم پزشکی ایران چند سالی است که حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داده است تا با میزبانی از استارتاپ های مختلف در کنار ایجاد بستری برای توسعه ی فناوری، خود را مصرف کننده ی آن ها نیز معرفی کند. کوهپایه در این رابطه افزود: در شرایط کنونی فضا برای استارتاپ ها مناسب است و با استفاده از آن ها می توانیم از تحریم ها فرصت بسازیم. امیدواریم در شتاب دهنده دیجیتال سلامت و مرکز رشد بتوانیم شرایط مناسب را برای ایجاد و رشد استارتاپ ها فراهم کنیم و حمایت خوبی از شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه از هماهنگی های ایجادشده با دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای احداث ساختمانی جدید برای مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

IMG 0158 1024x682 - رویداد THL دانشگاه علوم پزشکی تهران

در ادامه رویداد، پنل های تخصصی با حضور اساتید مربوطه برگزار شد که موضوعات پنل ها به شرح ذیل می باشد:

اصول تنظیم قراردادهای بین المللی توسط سید ابراهیم دراجی
طرحی نو برای زندگی بدون محدودیت توسط هادی شعبانی
چالش های فناوری اطلاعات در نظام سلامت توسط مهندس شروین سوری و آقای دکتر داود یعقوبی
مسئولیت اجتماعی در نظام سلامت توسط حمیدرضا صانعی
کلان داده ها چگونه بر سلامت جامعه تاثیر میگذارند؟ توسط صادق حسین پور

THL Talent

در مرحله آخر رویداد THLبا ایده ای خلاقانه شاهد برگزاری Talent با حضور سرمایه گذاران و ایده پردازان حدود ۱۰ تیم با ارائه طرحهای خود و توضیحات تکمیلی برای سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت در سرمایه گذاری در این طرحها داشتند برگزار شد. استارت آپ ها و تیم هایی نظیر Smart medica، نبض، zoop، Tebimar ،رایفای، آسانیسم و…..

این تلنت با حضور آقایان دکتر وطن پور دکتر علیزاده دکتر پورنیک بعنوان ناظر این مراسم برگزار شد.که در صورت وجود طرح خوب از طرف وزارت بهداشت نیز مورد حمایت قرار بگیرد.

نکته حائز اهمیت این مراسم در این بود که بعد از ارائه طرح از طرف تیم های نامبرده اگر اطلاعات و طرحها به گونه ای بود که مورد پذیرش و قابلیت اجرا داشت حدود سرمایه موردنیاز این طرح پیش بینی شده بود و در صورت تمایل سرمایه گذار میتوانست مورد مذاکره و حتی قرارداد برای اجرایی شدن آن گردد و بازار کسب و کار برای استارت آپ ها رونق بیشتری بگیرد.

IMG 0358 1024x682 - رویداد THL دانشگاه علوم پزشکی تهران

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.