رونق تولید و صادرات صنایع دستی در گرو برندسازی است

رونق تولید و صادرات صنایع دستی در گرو برندسازی است

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: رونق تولید و صادرات صنایع دستی در گرو برندسازی است و باید این مهم بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در محل نمایشگاه بین المللی غرب در اراک اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ملی و تلفیق آن با ششمین جشنواره مد و لباس استان مرکزی تحقق بین بخشی نگاه ایرانی- اسلامی به آئین‌ها و هویت‌ها در کنار معرفی توانمندی‌های صنعت گردشگری و صنایع دستی است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید باید توجه داشت این شعار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و همه در این شرایط اقتصادی باید پاسدار هویت ارزشمند ایران اسلامی باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: استان مرکزی در این نمایشگاه میزبان هنرمندانی از ۳۰ استان کشور است. بی شک اگر به دنبال تحقق نگاه ایرانی – اسلامی هستیم به سادگی نمی‌توان از هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان که هویت و شناسنامه آنها است، بگذریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: طی چند هفته گذشته فولاد جوهری با کمک هنرمندان و معاونت صنایع دستی کشور به ثبت ملی رسید و این یعنی حرف برای گفتن در این حوزه بسیار است. امروز نا امیدی و بی تدبیری در قاموس جغرافیای ایران معنا ندارد و هنرمند در بدترین شرایط اقتصادی اجازه بی فرهنگی و تهاجم را به هنرهای اصیل خود نمی‌دهد و اثبات کننده این ادعا ۱۴ مهر اصالت جهانی و ۶۳ اثر دارای شناسنامه ملی استان مرکزی است.

وی گفت: امروز استان مرکزی به همت تلاش هشت هزار هنرمند حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی دارای فعالیت‌های مختلفی از قبیل صنایع چوب در سمقاور و شهسواران، مینا کاری در ابراهیم آباد، قلم زنی در اقصی نقاط استان است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه نگاه جدی به مقوله بسته بندی باید صورت پذیرد، اظهار کرد: بسته بندی در انتخاب تأثیر گذار است و متأسفانه حوزه تولیدات صنایع دستی استان علی رغم کمیت و کیفیت به دلیل نداشتن بسته بندی مطلوب، در عرضه و صادرات دچار مشکل است.

ایزدی گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها به مقوله برند سازی در این حوزه کمک کنند تا بتوان به بازاریابی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی کمک کرد.

بر اساس گزارش مهر، در این مراسم از ۱۴ هنرمند حوزه صنایع دستی استان مرکزی تقدیر به عمل آمد و آئین رونمایی از سفال سلطان آباد نیز برگزار شد.

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.