gbt 84 600x330 - رقیب چت‌جی‌پی‌تی هم به دستیار صوتی مجهز شد

رقیب چت‌جی‌پی‌تی هم به دستیار صوتی مجهز شد

گوگل در مراسم معرفی گوشی‌های سری پیکسل۹ از دستیار صوتی هوش مصنوعی جمنای رونمایی کرد.
دنیای برند، به گزارش فارس به نقل از تک‌کرانچ، دستیار صوتی هوش مصنوعی گوگل با نام Gemini Live، به عنوان رقیبی برای چت‌بات شرکت اپن‌ای‌آی و سیری اپل معرفی شد.این دستیار به کاربران این امکان را می‌دهد تا با جمنای، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، چت صوتی داشته باشند.
کاربران با استفاده از این دستیار صوتی می‌توانند با جمنای صحبت و از میان ۱۰ صدای جدید صدای مدنظرخود را انتخاب کنند. کاربران حتی می‌توانند پاسخ چت‌بات را قطع کرده و درخواست دیگری را مطرح کنند.می‌توانید با برنامه جمنای زمانی که تلفنتان قفل است به صحبت ادامه دهید و مکالمات می‌توانند در هر زمانی متوقف و از سر گرفته شوند. یکی از مزایای Gemini Live نسبت به حالت صوتی پیشرفته چت‌جی‌پی‌تی، حافظه بهتر است.
اما Gemini Live هنوز یکی از قابلیت‌هایی را که گوگل چندی پیش در رویداد I/O2024 به نمایش گذاشت یعنی ورودی چندوجهی را ندارد. گوگل در ماه می( اردیبهشت-خرداد) ویدیوهای از پیش ضبط‌شده‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد Gemini Live از طریق عکس‌ها و فیلم‌هایی که توسط دوربین گوشی‌ گرفته شده، محیط اطراف کاربران را می‌بیند و به آنها پاسخ می‌دهد.
گوگل گفت که ورودی چندوجهی اواخر امسال (میلادی) معرفی خواهد شد و از ارائه جزئیات خودداری کرد. همچنین این دستیار صوتی هوش‌مصنوعی از طریق برنامه گوگل به زبان‌های دیگر و در آی‌او‌اس گسترش خواهد یافت. در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی پشتیبانی می‌شود. دستیار Gemini Live، مانند حالت صوتی پیشرفته، رایگان نیست و در دسترس کاربران نسخه پیشرفته جمنای با قیمت ماهانه ۲۰ دلار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *