رقابت امروز برندها

رقابت امروز شرکت های دنیا مسابقه ای میان برندها است

وزیر صنعت: ضرورت اعتمادسازی برای مصرف کنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت رقابت امروز شرکت های دنیا را مسابقه ای میان برندها دانست و گفت: تقسیم بازار، امروز میان کشورها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی در مراسم دومین جایزه نشان تجاری برتر ایران که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با بیان اینکه نشان های تجاری راهکاری برای اعتمادسازی میان مصرف کنندگان به شمار می رود، گفت: در دنیا اقتصادهای برتر رقابت خود را میان برندهایشان شکل می دهند و این کشورها نیستند که در بازارهای جهانی رقابت می کنند بلکه برندها نقش آفرین شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون در عرضه جهانی، کشورها با هم رقابت ندارند بلکه رقابت های خود را از طریق حضور برندها در بازارهای صادراتی به ثمر رسانده و بر روی ایجاد برندهای خود سرمایه گذاری می کنند.

به گفته رحمانی در برند اول دنیا متعلق به کشورهای توسعه یافته است که نشانگر اهمیت این فاکتور در اقتصاد جهانی دارد.

همچنین محمدرضا مودودی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: امروز ۱۰۰ برند برتر جهان ۱۷۸۲ میلیارد دلار معادل ۱۱ درصد از کل صادرات جهان را شامل می‌شوند؛ این در حالی است که ۱۰ برند اول تجاری دنیا ۵ درصد از کل صادرات دنیا را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه سهم ایران با ۱.۲درصد از جمعیت جهان و ۱.۲ درصد جغرافیا و ۱.۲ تولید ناخالص داخلی جی‌دی‌پی کمتر از ۰.۳درصد صادرات دنیا را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: بر این اساس، باید بررسی شود که کجای کار ایراد دارد، گفت: در نیم‌قرن گذشته ایران ۶.۶ برابر و هند ۱۳ برابر، مالزی ۲۰ برابر و چین ۶۰ برابر اقتصادشان رشد داشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت:‌ در نیم‌قرن گذشته وضعیت واردات ما تغییر کرده و بیشترین واردات به کالاها و مواد اولیه اختصاص یافته؛ در حالیکه در ۴ دهه گذشته در زمینه صادرات ۱۰ هزار درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.