ibm

رتبه بندی شرکت ها از نظر ثبت اختراع در سال ۲۰۱۸

پایگاه خبری دنیای برند – این روزها وقتی مردم به اختراع و نوآوری فکر می کنند، اولین شرکت هایی که به ذهن شان خطور می کند، برترین عناوین حاکم هستند. به عنوان مثال شرکت هایی مانند: اپل، گوگل و آمازون. با این حال، یک شرکت وجود دارد که هرساله در صدر رتبه های واگذاری حق ثبت اختراعات ایالات متحده قرار دارد: IBM.

بر اساس گزارش Intellectual Property Owners Association، سال ۲۰۱۸ میلادی بیست و ششمین سال متوالی بود که IBM در صدر شرکت‌های ثبت‌کننده پتنت در آمریکا قرار گرفت. IBM در مجموع با ۹،۰۸۸ پتنت برای اختراعات در زمینه های مختلف اعم از هوش مصنوعی و امنیت سایبری و .. در جایگاه نخست قرار گرفته است.

در واقع ثبت اختراع می‌تواند به‌عنوان یکی از معیارهای اصلی نرخ نوآوری در یک کسب‌وکار باشد و تعداد پتنت ثبت‌شده بیانگر این مطلب است که چگونه یک شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود، به توسعه قابلیت‌های فناورانه خود می‌پردازد. بر همین اساس، گزارش‌های متعددی پیرامون تعداد پتنت‌های به ثبت رسیده توسط شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان انتشار می‌یابد که با توجه به اهمیت سیستم پتنت آمریکا، تعداد «US» پتنت‌های ثبت‌شده می‌تواند شاخصی مهم در رده‌بندی شرکت‌های نوآور قلمداد شود.

در قسمت بالای این رتبه بندی شرکت‌های سامسونگ، کانن، جنرال الکتریک، اینتل، LG ، Alphabet، شرکت تایوانی «TSMC» ، مایکروسافت، و کوالکام در رده‌های دوم تا نهم قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه در این فهرست، عدم قرار گرفتن اپل به‌عنوان ارزشمندترین شرکت فناوری جهان که یکی از خلاق ترین قدرت های جهان به حساب می آید، در زمره ده شرکت برتر ثبت‌کننده پتنت در آمریکا است که با 2147 پتنت در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.

شرکت های آمریکایی دارای بیشترین ثبت اختراع در سال ۲۰۱۸

chartoftheday 7642 top 10 patent recipients in the united states n - رتبه بندی شرکت ها از نظر ثبت اختراع در سال 2018

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …