63194434 660x330 - دومین نمایشگاه ملی «فن‌نما» از امروز در اصفهان آغاز به کار کرد

دومین نمایشگاه ملی «فن‌نما» از امروز در اصفهان آغاز به کار کرد

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا/اصفهان دومین دوره نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» امروز ۱۰ مهرماه، با حضور چهره‌های برجسته علمی، صنعتی و مدیریت شهری افتتاح شد و سپس آغاز به کار کرد. 

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ملی که با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری  برگزار شد، سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، بر اهمیت تقویت ارتباط میان بخش‌های مختلف تأکید کرد.

وی اظهار کرد: این رویداد تلاش می‌کند همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان، پیمان‌های کاری و قراردادهای همکاری بین دانش‌بنیان‌ها و متقاضیان فناوری را ایجاد کند.

ابراهیمی افزود: ضروری است که ارتباطات شبکه‌ای بین بخش‌های مختلف اعم از استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های بزرگ، متقاضیان فناوری، دانشگاه‌ها، شهرک‌ها و صندوق‌های تأمین مالی تقویت شود. فناوری و نوآوری باید همچنان در کانون توجهات قرار گیرد.

اصفهان، قطب دانش‌بنیان کشور

همچنین، قاسم مصلحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان، در سخنان خود به جایگاه ویژه اصفهان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران، نزدیک به ۱۰ درصد آن‌ها در اصفهان مستقر هستند. این آمار نشان‌دهنده سهم بسیار بالای اصفهان در این حوزه است.

مصلحی همچنین بر اهمیت افزایش کمی و به خصوص کیفی این شرکت‌ها تأکید کرد و افزود: نمایشگاه فن نما ۱۴۰۳، که امسال دومین دوره آن برگزار می‌شود، فرصتی ارزشمند برای نمایش توانمندی‌های این شرکت‌ها و ایجاد ارتباطات جدید است.

شهرداری اصفهان، حامی اکوسیستم نوآوری

مصلحی در این خصوص گفت: یکی از نکات برجسته این رویداد، حمایت ویژه شهرداری اصفهان از شرکت‌های دانش‌بنیان است. شهرداری اصفهان به عنوان یک بازار بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیان عمل می‌کند. اگر این شرکت‌ها بازار نداشته باشند، نمی‌توانند رشد کنند. خوشبختانه شهرداری وارد این موضوع شده و این بسیار مهم است.

در همین راستا، امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است. این اقدام می‌تواند نقطه عطفی در توسعه اکوسیستم نوآوری اصفهان باشد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، در این نمایشگاه نمایش دستاوردهای عملی حاصل همکاری دانشگاه با مدیریت شهری به نمایش گذاشته شد. همچنین، از پلتفرم و سامانه «همرسانی» رونمایی شد و تفاهم‌نامه‌ای برای تدوین و اجرای ۲۰ پروژه فناورانه در حوزه هوشمندسازی شهری امضا شد. دومین دوره نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» تا روز جمعه، ۱۳ مهرماه در اصفهان برپا خواهد بود.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *