62111521 660x330 - دولت آینده با حفظ نخبگان و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیانی به بهبود وضعیت سفره‌های مردم کمک کند

دولت آینده با حفظ نخبگان و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیانی به بهبود وضعیت سفره‌های مردم کمک کند

به اعتقاد فعالان حوزه اکوسیستم نوآوری و دانش‌بنیانی کشور، دولت آینده می‌تواند در سایه به‌کارگیری افراد کارشناس حاذق به بهبود وضعیت سیاست خارجی همت گمارد تا با نگهداشت نخبگان در کشور، مسیر شکوفایی طی شود.

مهیار رفعتی، فعال کارآفرینی و دانش‌بنیان کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، با اشاره به چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: ما در سطوح پایین‌تر دانش‌بنیانی یعنی قبل از رسیدن به مرحله استارت‌آپ یا همان کسب و کار نوپا، مشکلات عمده‌ای داریم که مهمترین آن مساله سرمایه‌گذاری است.

وی دانشگاه‌ها و دانشجویان را اضلاع مهم فعالان اکوسیستم دانش‌بنیان و نوآور کشور دانست و با تاکید بر آگاهی آنها نسبت به اکوسیستم نوآوری کشور، اظهار کرد: لازم است که در دانشگاه‌ها، دانشجویان را با مفاهیم کارآفرینی آشنا کرد و تلاش شود هر دانشجو یک کارآفرین شود. این مهم با تعاملات مشترک بین دستگاه‌های متولی، شدنی خواهد بود.

رفعتی به پتانسیل‌های کشور در حوزه نیروی انسانی اشاره کرد و یادآور شد: حضور جوانان توانمند و پرانگیزه در مجموعه‌های دولتی می‌تواند به پویاسازی دستگاه‌ها منجر شود که این امر در نهایت موجب پیشرفت کشور خواهد شد. از این رو تجدیدنظر در نظام استخدامی فعلی ضروری است؛ چرا که استخدام از طریق آزمون ورودی صرفا موجب ورود افراد آکادمیک می‌شود.

این فعال حوزه کارآفرینی با تاکید بر اینکه از دولت آینده انتظار می‌رود که به حوزه دانش‌بنیان‌ها، کارآفرینی و تولید ملی توجه مناسب و درخوری داشته باشد، اضافه کرد: شایسته سالاری، به عنوان یک اصل مهم و بنیادی است که انتظار می‌رود در  دولت آینده پیگیری شود. با تحقق آن می‌توان شاهد رشد و شکوفایی کشور در تمامی ابعاد و پیشرفت در سطوح بین‌المللی بود.

رفعتی، مهاجرت و خروج نخبگان از کشور را از چالش‌های پیش رو و آینده نام برد و گفت: دولت آینده می‌تواند از توان این افراد در مسیر رشد کشور بهره‌مند شود که این امر در سایه بهره‌گیری از توان متخصصان و نخبگان و کارشناسان حاذق در راستای بهبود سیاست خارجی میسر می‌شود. نگهداشت نخبگان در کشور می‌تواند به گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیانی، رونق اقتصادی و در نهایت بهبود وضعیت سفره‌های مردم کمک کند.

وی به وضعیت توسعه فناوری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه کشاورزی آن چنان که باید بحث دانش‌بنیانی و کارآفرینی مورد توجه قرار نگرفته، اما می‌توان با یکسری راهبردها و قراردادن دانشگاه در ضلع دانش‌بنیانی و تعاملات بین سازمانی شاهد رونق و ترویج صحیح این مهم در بخش صنعت کشاورزی باشیم.

پایان

همچنین ببینید

62885531 310x165 - آغاز ثبت‌نام حضور در پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه عمان هلث

آغاز ثبت‌نام حضور در پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه عمان هلث

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی و سلامت عمان با حمایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *