برندهای یزد در بازارهای جهانی

دلالان اعتبار برندهای یزد را در بازارهای جهانی خدشه‌دار کرده‌اند

یزد ـ بازرس کل استان یزد با بیان اینکه دلالان، اعتبار برندهای یزد را در بازارهای جهانی خدشه‌دار کرده‌اند، گفت: شایسته است دولت در این زمینه ورود و راه‌های بروز تخلف را مسدود کند.

حجت الاسلام اکبر طالبی عصر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: نگرانی که در زمینه مباحث اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی وجود دارد، بحث فساد در بدو وجود تقاضای سرمایه گذار تا زمانی است که می‌خواهد کالای خود را صادر کند.

وی بیان کرد: در این مسیر هرچه منفذ فساد بیشتر باشد، چوبی که لای چرخ این واحدها گذاشته می‌شود، مخرب‌تر است.

بازرس کل استان یزد خاطرنشان کرد: کنترل بخشی از این موارد در حوزه اختیارات استان است اما سمت عمده آن به سیاستگذاری و نحوه اجرا در مرکز باز می‌گردد.

طالبی با بیان اینکه تلاش‌های اقتصادی دولت و تیم اقتصادی دولت بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: اما در تصمیمگیری‌هایی که انجام می‌شود، رانت‌هایی که در مسیر ایجاد می‌شود، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: نمونه آن اتفاقاتی بود که در حوزه واردات دارو با ارز دولتی اتفاق افتاد به نحوی که میلیاردها دلار برای واردات دارو هزینه شد اما نتیجه آن واردات لوازم آرایشی به جای دارو با ارز دولتی بود.

بازرس استان یزد خاطرنشان کرد: از ابتدا باید این موارد دیده شود، این حجم از مافیای دارویی چیزی نیست که دیده نشود و تا جایی پیش برود که صدای وزیر بهداشت هم دربیاید.

وی تصریح کرد: در این مسیر مباحث اقتصادی و ضرباتی که به اقتصاد کشور وارد می‌شود، جای خود را دارد اما ضربه مهلک تر، بحث بی اعتمادی مردم است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نگاه آینده برخی از واحدهای تولیدی به صادرات و ارزآوری است اما اکنون به نظر می‌رسد بازار صادرات آشفته است و دلالان در این حوزه ورود کرده‌اند و در بسیاری از موارد بدون درجه بندی اقدام به صادرات کالاهایی نظیر کاشی و سرامیک می‌کنند که این امر به برند کاشی و سرامیک یا پارچه و … لطمات جدی وارد کرده است.

وی بیان کرد: دولت باید کمک کند تا روند فعالتی این مافیا متوقف شود و ضرورت تحقق این امر، ورود جدی‌تر دولت است.

منبع: مهر

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …