63087330 660x330 - دستگاه تصویربرداری از سطح ایران‌ساخت در دانشگاه ترکیه

دستگاه تصویربرداری از سطح ایران‌ساخت در دانشگاه ترکیه

یکی از شرکت‌های فناور بعد از ساخت و تولید تجهیزات اپتیکی و سامانه‌های مشخصه‌یابی سطح در مقیاس نانومتری و کاربردی شدن آن در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و دانشگاه قاضی ترکیه در حال ساخت دستگاه میکروپروفایلومتر برای کاربردهای سطح‌سنجی و تصویربرداری از سطح است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات اندازه‌گیری دقیق مبتنی بر دانش اپتیک است که طیف وسیعی از محصولات را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

سولماز بیگدلی، مدیربازرگانی این شرکت گفت: در حال حاضر محصولاتی نظیر پروفایلومتر نوری سه بعدی با دقت نانومتری (نانوپروفایلومتر) و دقت میکرومتری (میکروپروفایلومتر) تولید می‌کنیم. نسخه نانوپروفایلومتر کاملا تجاری‌سازی شده و در مراکزی نظیر دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و دانشگاه قاضی ترکیه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه میکروپروفایلومتر در مرحله ساخت نمونه اولیه است. از این تجهیزات برای مشخصه‌یابی سطح استفاده می‌شود، این دستگاه‌ها هم می‌توانند از سطح تصویربرداری کرده و هم اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهند. با این کار پارامترهای مربوط به صافی سطح قابل استخراج است.

بیگدلی ادامه داد:  این دستگاه‌ها برای صنایعی که نیاز به دقت بالا در بررسی سطح است، کاربرد زیادی دارد. برای مثال قطعه‌سازان یا تولیدکنندگان ایمپلنت از جمله مشتریان این فناوری هستند. به طور کلی هر جا که به سطح بسیار صاف نیاز باشد و پولیش سطح برای تولیدکننده اهمیت داشته باشد مانند تولید بلبرینگ، میکرو و نانوپروفایلومتر مورد نیاز است.

مدیر بازرگانی این شرکت خاطر نشان کرد: تفاوت کار ما با شرکت‌های دیگر این است که قبل از ثبت سفارش خرید دستگاه با متقاضی گفت‌وگو کرده و نیازسنجی می‌کنیم و در نهایت بر اساس نیاز او دستگاه را طراحی و تولید می‌کنیم.

به گفته وی، نانو و میکروجابه‌جاگر پیزوالکتریک، دو محصول دیگر این شرکت است، به طوری که نانوجابه‌جاگر پیزوالکتریکی برای فعالیت‌های تحقیقاتی کاربرد داشته و میکروجابه‌جاگر دستگاه نسبتا عمومی‌تر است.

به نقل از ستاد نانو و میکرو، بیگدلی با بیان اینکه این شرکت در بخش طیف‌سنج نیز فعالیت دارد، یادآور شد: انواع طیف‌سنج نظیر طیف‌سنجی نوری را تولید می‌کنیم. دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه محقق اردبیلی از جمله مشتریان این شرکت هستند. طیف‌سنج نوری این شرکت برای اندازه‌گیری ضریب‌جذب مواد برحسب طول ‌موج‌های مختلف نور قابل استفاده است. این دستگاه از یک منبع نور داخلی و یک طیف‌سنج تشکیل شده و در آزمایشگاه‌های شیمی، زیست‌شناسی و تشخیص‌ طبی، صنایع غذایی و دارویی، صنعت رنگ و متالورژی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر حوزه‌های کاری این شرکت می‌توان به اپتوالکترونیک و اپتومکانیک اشاره کرد. دوربین‌ پایش کوره دمای بالا، مدولاتور فضایی نور، جابه‌جاگر خطی موتوری، نانوجابه‌جاگر خطی دستی، انواع عدسی و سیستم‌های اپتیک از جمله محصولات این شرکت است.

پایان

همچنین ببینید

63088876 310x165 - کانادا بدون انتشار کربن، آلومینیوم تولید می‌کند

کانادا بدون انتشار کربن، آلومینیوم تولید می‌کند

فناوری آند بی‌اثر الیسیس(Elysis)، کربن را از سلول‌های الکترولیز حذف می‌کند و تنها اکسیژن آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *