درگاه پرداخت اشتراکی

درگاه پرداخت اشتراکی

پایگاه خبری دنیای برند، درگاه پرداخت اشتراکی سیزپی چیست ؟ چگونه کار می کند و برای چه کسانی مناسب است؟

درگاه پرداخت اشتراکی محصولی است از سیزپی و برای کسب و کارهایی با ویژگی هایی مشابه بازارگاه ها ارائه می شود. در درگاه پرداخت اشتراکی، درگاه به اسم یک نفر است اما موقع تسویه مبلغ تراکنش به حساب های مختلف واریز می شود. فرض کنید صاحب کسب و کاری هستید که با دو نفر ذی نفع (شریک) کار میکنید و اگر خریدی از سایت شما اتفاق افتاد درصدی از آن برای شما و درصدی هم برای دو نفر دیگر است. در حالت سنتی باید وجه حاصل از تراکنش به حساب شما واریز گردد و شما از حساب خود به حساب سایر شرکا انتقال دهید در حالی که در سیستم جدید که به درگاه پرداخت اشتراکی معروف است این امکان فراهم شده تا در لحظه سهم طرفین محاسبه و به حساب ها واریز شود. لازمه این کار آن است که از قبل درصد سهم هر شبا را مشخص کنید تا بعد از انجام تراکنش بلافاصله سهم هرکسی در سیکل ۲۴ ساعته واریز گردد. درگاه اشتراکی دارای مفروضات پیش فرضی بود و با کمک درصد های از پیش مشخص شده تسویه می کرد ، در کنار این قابلیت شما می توانید از کیف پول سیزپی نیز استفاده کنید، اگر به دنبال این هستید که به صورت دلخواه برداشت و تسویه کنید از کیف پول سیزپی می توانید استفاده کنید. سازوکار به این شکل خواهد بود که با فعالسازی کیف پول کلیه تراکنش ها به کیف پول مجازی شما واریز می گردد سپس در مواقع نیاز مبلغ مورد نظر را انتخاب کرده و به شباهای مختلف واریز می کنید. درگاه اشتراکی مناسب کسب و کارهای دارای پلتفرم چند فروشگاهی یا چند فروشندگی بوده و مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. مزیت اول مربوط به ریسک پرداخت مالیات است، تمام مبلغ تراکنش سهم صاحب درگاه نیست و ایشان فقط درصدی را بر می دارد، در حالیکه اگر کل پول به حسابش واریز شود باید  درگیر اثبات این شود که این وجه درآمد وی نبوده و سهم دیگری است. مورد دوم کاهش عملیات حسابداری و ثبت سند است، با واریز پول به صورت یکجا و انتقال آن به حساب دیگران باید درگیر ثبت سندهای بسیاری شوید که سیزپی بار این مسئولیت را هم به دوش خواهد کشید. مزیت دیگر ایجاد حس اعتماد و اطمینان میان شرکا است. نیازی به پیگیری های مداوم از سوی ذی نفعان نداشته و همچنین محدودیت های انتقال از حساب را هم ندارد، مطمئنا می دانید که سقف کارت به کارت محدود بوده و برای انتقال مبالغ بالا باید به بانک مراجعه کنید. درگاه پرداخت دارای محدودیتی نبوده و هر میزان تراکنش صورت گرفته باشد همان را هم تسویه خواهد کرد.

image 2 - درگاه پرداخت اشتراکی

 

برای دریافت سرویس درگاه اشتراکی چگونه عمل کنیم؟

ابتدا باید درگاه پرداخت سیزپی را دریافت کرده و درگاهتان فعال باشد. پس از فعالسازی درگاه، شماره شباهای طرف دوم را باید تعریف کنید، باید بدانید که طبق مقررات شاپرک ما باید احراز هویت کاملی از هر صاحب حساب داشته باشیم بنابراین موقع تعریف شباها باید مدارک خواسته شده را الصاق نمایید. سپس یک درخواست مبنی بر فعالسازی سرویس درگاه اشتراکی از طریق پنل خود ارسال می کنید. دقت کنید درصد ها را مشخص نموده و طی درخواستتان ارسال کنید تا تنظیمات آن صورت گیرد. اگر هم خواستار فعالسازی کیف پول هستید می توانید درخواست خود را اعلام نمایید تا به صورت جداگانه بررسی شود. تسویه از کیف پول دارای کارمزد جداگانه ای است که در صورت نیاز می توانید آن را از پشتیبانی درخواست نمایید. تسویه از درگاه پرداخت اشتراکی هزینه ای ندارد.

در درگاه اشتراکی نام پذیرنده در صفحه پرداخت شاپرکی چه خواهد بود؟

صاحب سایت برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اقدام میکند و مشخصات خود را جهت احراز هویت به سیزپی اظهار می کند بنابراین درگاه به اسم صاحب سایت فعال می شود،  آنچه در صفحه پرداخت نمایش داده می شود پذیرنده احراز هویت شده نزد سیزپی خواهد بود. همچنین امکان درج و نمایش لوگوی پذیرنده هم وجود دارد تا بدین ترتیب مشتری ای که جهت پرداخت مراجعه کرده با اطمینان خاطر بیشتری عملیات خرید را انجام دهد.

چگونه مطمئن شویم درگاه اشتراکی امن است؟

سیزپی یک پرداخت یار است که با مجوز رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا (شاپرک) فعالیت می کند، شما می توانید تصویر مجوز را با مراجعه به سایت سیزپی مشاهد فرمایید. طبق دستور العمل پرداخت یاری که توسط شاپرک تهیه شده است هر پرداخت یار مجاز به انجام عملیات تسهیم بوده و بنابراین این کار از نظر بانک مرکزی نیز پذیرفته شده است. تمامی زیرساخت های سیزپی به روز بوده و درگاه پرداخت بانک های مختلفی را ارائه می دهد.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x